nyklippt

Egentligen ville jag inte klippa mig men jag var tvungen. Det var absolut nödvändigt. Sjukt trasiga toppar - och till detta inte så vidare värst fräsch gul färg med ful utväxt. Droppade spontant in hos frissan på väg hem från jobbet och fick hjälp av en ny frisör (ny för mig, inte ny på salongen) - hon som jag brukar gå till var upptagen med någon annan och frågade om det var okej och ja sa ja (fick den frisör som brukar klippa min frisör så det kändes okej, min frisör är fin i håret :)). Det ångrar jag inte - hon var väldigt förtroendeingivande, frågade hur jag ville ha det (jag visade bild) och sen berättade hon om sin plan innan hon utförde jobbet (klipp & sling). Mycket bra ("jag klipper först, sen gör vi slingorna och sen går jag igenom håret igen och kollar att allt ser okej ut" typ). Dock var hon (naturligtvis) supergravid, så nästa gång jag ska dit är hon bergis mammaledig..
 
Inte helt otippat fick jag skäll för att jag färgat håret själv. Hon bara "eeeh, har du färgat själv?" "mmm" "ja, det blir ju inte alltid så bra... svårt att få jämnt" ;).
 
 
ja, det ser väl ut som vanligt ungefär...? (alltså som det brukar när jag klippt mig fast inte riktigt lika uppklippt eftersom jag bad henne att inte ta så himla mycket på längden). önskar det var lite längre framme vid ansiktet, men det är ju svårt att klippa håret längre... hon tog verkligen så lite som möjligt på det främre partiet, bara de värsta kluvna topparna...)
 
Anna:

Jag misstänker att hon som jag klipper mig hos är gravid med, vem ska jag klippa mig hos sedan då? Du kan ju iaf gå till den du hade innan, jag har aldrig klippt mig hos någon annan på salongen jag går till. Hoppas hon bara gått upp i vikt haha!

Svar: Haha! Ja, låt oss hoppas då! :)
Kattis

Maggish:

Ha en trevlig resa o en bra arbetsvecka! fota så man vet vad du pysslar med där borta =) kram

Svar: Tack tack, will do! :)
Kattis

Kommentera inlägget här: