spring i benen?

Det regnar. 
Jag är hungrig. 
Sitter i soffan under filten och läser Martina Haag's "Heja heja". 
(fick den med senaste numret av Amelia)
Blir återigen sugen på att börja springa.
Egentligen FÅR jag inte, för det är inte bra för höften (höftprotesen) med de stötar som uppstår när man springer (och jag har ju redan opererat höften två gånger), men jag skulle vilja kunna springa ändå.
Kanske om man har superduper bra skor?
Har typ inte sprungit ett steg sedan typ 1995 (när jag fick leukemi)
Eller jo några gånger (på uppvärmning när jag gick på gympa, step och aerobic, etc runt 2003 eller så och till bussen någon gång och då när jag blev så där megakissnödig när jag var ute och promenerade och bara MÅSTE ta mig hem asap), men annars inte alls. Egentligen nog inte sedan 1994. Då gick jag ut gymnasiet och på gympan sprang man ju ibland.
Jag har absolut NOLL flås.
Ändå blir jag sugen på att testa runtastic (som jag har sett att folk på IG använder) och köra igång. 
Fast kanske inte idag. Det ösregnar. 
 
 
 
Springer ni?
 
Anna:

Nej jag springer inte. Dock älskade jag att springa när jag gick i grundskolan, jag var alltid med i de tävlingar som ordnades med skolan då. Synd att springglädjen försvunnit med åren, eller orken iaf...

Svar: Jag älskade inte att springa ens i skolan, så vet inte var det här suget kommer ifrån riktigt. :)
Kattis

Anonym:

japp! Har alltid hatat det, tills jag gjorde en seriös ansträngning och följde ett nybörjarprogram. Inte alltid kul att ge sig ut, men så skönt. Blir mellan 2-3 gånger i veckan, beroende på tid.

Antoinette:

ja, det var jag som skrev det där då... :)

Svar: Anade det :) Hurtbulle! ;)
Kattis

MP:

Nej jag joggar, det är tillräckligt jobbigt =)

Iamtheloveliest:

Ogillar verkligen att löpträna! Sååå tråkigt!!

Kommentera inlägget här: