la toilette

Med små medel försöker vi göra de olika rummen i huset till våra egna. 
 
Inne på toan på nedervåningen har vi t ex: 
 
- Monterat ner den gamla fula träfärgade toarullehållaren som förövrigt i mitt tycke satt sjukt illa till liksom bredvid/bakom så att man (jag) fick nackspärr/kramp i armen varje gång jag skulle ta en bit papper). Använder istället vår gamla hållare (eller ställnig eller vad man ska kalla det?) som även har plats för extrarullar som jag annars inte vet var jag ska ställa (det är ju bra att ha dem i närheten liksom tänker jag, även om det inte är så snyggt)
 
- Köpt ny vit tvålpump 
 
- Köpt nya vita gäst / make-up handdukar
 
- Köpt fjäderstång och duschdraperi till duschhörnan (för att det ska bli varmt och immigt inne i hörnan när man duschar och inte i hela rummet). Kanske är det snyggare utan, men det är mer praktiskt, plus att det förhindrar att hela golvet blir blött.
 
- Köpt ny fräsch vit toasits och ersatt den gamla (som var i trä)
 
- Köpt ny pedalhink (& toaborste ej i bild)
 
 
Kvar att åtgärda: 
 
De båda badrumsskåpen måste bytas ut. Eller iallafall målas. Vita. 
 
Sen gillar jag ju fortfarande inte handfatet.... (men kanske är det en vanesak? fast jag tycker det ser så fläckigt ut hela tiden) och så skulle blandaren till handfatet behöva bytas. Den verkar vara något billigt skräp som LÅTER sjukt mycket när man spolar vatten. 
 
 
tills vi fixat allt vi vill fixa ser det ju typ värre ut än när vi började (mer mismatch typ), men så får det vara...
 
i övrigt: vet inte vad det är men jag är så sjukt less på björk/ek/trä just nu. allt ska typ vara vitt. för några år sedan tyckte jag vitt var så jäääääla trist och ville absolut inte ha det. 
 
Kategori: Taggar: huset
Åsa:

Jag gillar handfatet jättemycket!! Tycker det är helläckert :) Sen om det är praktiskt är kanske en annan sak, det vet ju bara ni.

Håller med om att trä är trist, vitt hade stämt bättre med det övriga, så om det går att måla vore det ju kanon (billigare än att köpa nytt)!

Iamtheloveliest :

Tycker faktiskt handfatet är asballt!!

Ting:

Älskar handfatet! Snyggt med turkost och vitt i badrummet!
Vi hade allt i ek förut, men för ett par år sedan började vi byta ut allt till vitt och fräscht istället.

Kommentera inlägget här: