helgprojekt

Helgens projekt: fixa köksö är nästan klart. Eller ja, grunden är på plats. Sen återstår en del fix, men lite så här ungefär blev det; 
 
 
Jag är ganska dålig på storleks och avståndsbedömning så ön blev större än jag föreställt mig, men jag tror det blir bra när man (jag) vant sig (mig). Vi är ju bara så vana vid tokmycket yta (överdrivet mycket eftersom vi har rätt litet köksbord), så just nu känns det lite trångt. Eller ja, mindre "luftigt" liksom. Hade dock besök av två kompisar (MB ocn NJ) som inte varit här förut tidigare i eftermiddags och de upplevde inte alls att det var trångt, så det blir nog bra. 
 
Som ni kanske ser är ön (eller snarare) bänkskivan ännu inte riktigt klar. Om jag fick önska skulle vi haft en hel ekskiva. 40mm, typ likadan som vi har i övrigt, men eftersom vi valde att bygga en ö som är mer än 90 cm bred så måste man isåfall specialbeställa en skiva och det blir så jäkla dyrt (plus lång leveranstid) - alternativt kexa två skivor (också dyrt eftersom man måste köpa två skivor, och dessutom också ganska många dagars leverans) så vi provar en alternativ lösning med en mdf som vi ska måla. Eftersom vi satte hjul på ön (för att få den mobil) så blir den nog ändå för hög med en 40 mm skiva.. (just nu är den 92,5 cm)
 
Bortsett från att den just nu känns liite för stor är jag SJUKT nöjd! Fasen vad vi är bra! :) (vi kan minska skivan lite och om man gör det och dessutom rundar av hörnen lite så kommer den att kännas lite mindre)
 
vi ska som sagt måla skivan - vad tror ni det blir för färg? :)
 
Antoinette:

Snyggt!!! :)

MP:

skitsnyggt ju! vit kommer skivan bli =)

Svar: Vi var inne på vit, men icke ;)
Kattis

Emman:

Jag gissar på att bänkskivan blir turkos. Fick för mig att det skulle toksnyggt.

Fint blir det hur som! Ni kan verkligen :)

Svar: Turkos hade ju varit spännande, men nä, vi har så mycket turkost ändå :D
Kattis

Kommentera inlägget här: