tant raffa

Jag tog mig i kragen till sist och begav mig iväg till centrum. Hjälpte lite att P också skulle iväg, för det innebar att jag fick skjuts bort. Det fanns tider (hos frisören), fick sätta mig i stolen direkt. Hamnade hos en (för mig) ny tjej (som jobbat där länge). Gillade henne, hon hade bra idéer. Hon fick bort den hiskeliga utväxten och det fula gula i håret (med slingor där hon bara lade medel i botten och sen någon form av snabbtoning som inte skulle tvättas ur efter några tvättar). Blev en jämnare, naturligare beige nyans (som känns lite ovan eftersom jag ju brukar göra ljusare när jag är där). Sen klippte hon lite också förstås, för det var så "tofsigt" i nacken. Jag ville iofs att hon skulle klippa där, men som vanligt tycker jag det blev lite för mycket. Men det tycker jag ju alltid hur lite de än tar, så det är ju inget nytt. ;) Synd att mitt hår bara växer i nacken och inte framme i luggen (som jag ju vill spara ut)
 
Efteråt gick jag runt och kollade lite i affärer innan jag promenerade hemåt i solen. Så sjukt konstigt väder idag förresten. Omväxlande jättevamt/solig och moln/hällregn. 
 
 
Dagens outfit i provhytten på Lindex.  Bekvämt, men inte så himla festligt. Men så är det ju bara vanlig slölördag också. ;) (ser ut som att jag har puckelrygg på bilden... det har jag inte... tror jag?!)
 
 
Vad jag provade. :)
 
 
...och köpte! Jag ser ut som tant raffa / svampbob fyrkant, men det skiter jag i. De är supersköna och jag gillar dem. :)
 
Och färgen på håret då? Ja, typ så här:
 
 
det var förövrigt EXAKT 8 veckor sedan jag var hos frissan sist... så idag skulle man ju se effekterna av den där hårkuren jag gjorde. kuren var en 6-veckors kur och efter 8 veckor skulle man se resultat. men mja. jag vet inte det ja. tycker inte det växer mer än vanligt. gick till en annan frisör den här gången också så hon som rekommenderade kuren såg inte resultatet... men det var inte som att den här andra frågade vad jag hade gjort för superbehandling direkt, så vet inte om det var värt pengarna...
 
 
Iamtheloveliest :

Fin färg!!

Svar: Tack! :)
Kattis

Sofia:

Jag köpte också leopardbrallor idag, fast från hm. Slappa och sköna, men känns lite ovant med mönstret. Men tänker att det kan bli snyggt när man (jag) har fått lite sol och inte ser ut som ett lakan:/

Svar: Jag hade tänkt ha mina igår när jag gick ut och käkade på lokala sunkhaket, men sen bangade jag och tog jeans istället - så ja, tar kanske lite tid att vänja sig vid mönstret. :) Har fuskat lite med BUS-så är inte längre genomskinlig, men det hjälpte inte. ;)
Kattis

Sofia:

Åh fasen, då får jag tänka om, tänkte att brännan var nyckeln:/
men tror du inte att om man bara har på sig dem en gång så blir det lättare andra gången? Vi kanske bara behöver passera mönsterspärren..

Svar: Jo, så är det nog. Jag har på mig mina idag för att vänja mig. :)
Kattis

Sofia:

Bra där. Jag återkommer med rapport:)

Svar: :)
Kattis

Privat Festival:

Jag har i princip bott i mina leobrallor sedan jag köpte på dem. Först på grund av skavsår på lår och sedan på grund av värme. Det tar emot att erkänna att de är svalare att ha på sig dem än att vara barbent. Jag vill ju helst av allt vara barbent från maj till oktober. Men när det blir för varmt på jobbet så klibbar benen ihop men inte är man har leobrallor :)

Svar: Förstår dig. MYCKET sköna brallor. Bra köp!
Kattis

Kommentera inlägget här: