bed(room) makeover

Ja, det blev en tur till IKEA som sagt (och Bauhaus och Jula, men där shoppade P, IKEA var "mitt stopp"), och jag handlade prylarna jag behövde för min (vår) sovrumsmakeover. Eller sängmakeover kanske snarare. P var inte supertaggad på ändringen ("varför det? det är väl bra som det är?") men jag lovade att det skulle bli bra och att jag skulle fixa (i stort sett) allt själv, så då gick det ändå an... :) (när jag gör såna här grejer så GÖR jag ju iallafall nåt.. om än ofta ofta under svordomar pga dåligt tålamod och krampande kropp -  annars sitter jag ju mest i soffan, hehe). 
 
Jallafall. Så här gick det. 
 
Före: 
 
Under:
(ja, jag skulle eventuellt ha behövt stryka gavelöverdraget lite, men hey, det hanns faktiskt inte med... jag var för spänd på slutresultatet för att hinna med såna petitesser... den hänger nog ut sig. hoppas jag)
 
Efter:
 
Som ni ser hängde jag först på våra gamla gavelkuddar på den nya gaveln, men de passar inte riktigt färgmässigt (nästan, men inte riktigt) och gaveln är ju nu mjuk i sig, så de kanske inte behövs längre...? (åtestår att se).
 
Utan ser det ut så här; 
(jaja, ignorera skrynklorna & vecken)
 
Nästa projekt är att byta ut gardinerna. Måste sy nya, i mer passande tyg. Det där bruna passar ju inte alls. De ser iofs lila ut när solen ligger på, men oavsett så passar de ju inte med våra prylar (vi ärvde dem av de tidigare ägarna). Eller så köper vi vanliga rullgardiner bara.
 
och sen skulle jag ju vilja måla om som sagt.. men det får bli efter att vi fixat i tvättstugan.
 
(och kanske ska jag ställa tillbaks sängen som den stod från början.. jag tycker iofs att den passar bättre i rummet som den står nu under fönstret, men det ÄR ju nice att ha vägg bakom gaveln och fri tillgång till fönstrena)
 
Åsa:

Supersnyggt!! Well done :)) ta en förlängningssladd o koppla in strykjärnet och stryk på plats - hade inte heller orkar dra av det igen. Man kan ju spraya med vatten oxå så brukar det jämna ut sig lite :)

Svar: Ooorka stryka ;) Men jag sprayade faktiskt med lite vatten igår och tog ännu lite mer i morse och nu känns det som att de värsta vecken är borta. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: