lördag uppe på kulle

40-årsfest för M's kompis (som snart fyller och hennes kille som redan fyllt). Jag var "plus en" och kände typ ingen. Hade med mig min lilla Canon, men sen kände jag att det inte var rätt att fota när jag bara kände en (M) och har träffat värdinnan en gång (nu två). Så kameran och mobilen stannade i väskan mest hela kvällen.
 
T och B som hade festen hade lyckats pricka en riktigt härlig dag för utefest. Festen hölls på Kafé Himlavalvet på Observatoriekullen i stan (Drottninggatan 120) och jag och M anlände en liten stund före utsatt tid (19). Vi fick varsitt glas bubbel och välkomstskålade vid 19:15 när alla var på plats. Allmänt mingel, lagfrågesport (20 frågor om folk som var på festen) och sen grillbuffé. Maten och välkomstbubblet bjöd värdparet på, dryck till maten fick man köpa inne i baren. 
 
Det var som tur var inte bordsplacering, så jag och M slog oss ner i mitten av ett av borden och fick sällskap av T's bror och hans kille samt en av värdens vänner och hans sambo, D och A (plus två par till som satt ute på kanterna). Vi käkade, drack kaffe, lyssnade på musik, pratade och klädde på oss allt eftersom kvällen gick. Det blir lite kyligt vid 23-tiden faktiskt, men ändå inte så kallt att jag var tvungen att ta på mig skinnjacka eller filt. Vid midnatt stängde stället och då var planen att de som ville skulle gå till Musslan (som jag inte vet vad det är, har aldrig varit där). Som ni alltså kan gissa valde jag att inte gå vidare. Istället promenerade jag och M mot centralen där vi tog varsinn cheese på Burger King innan jag hoppade på näst sista pendeln hem (ja, klockan hann bli ett eftersom det tog en stund innan alla hade sagt hejdå på festen och så...) och M klapprade mot tunnelbanan. 
 
Enda mobilbilden från festen:
 
Enda kamerabilden från festen:
 
kanske man ska gå tillbaka dit (till himlavalvet) och äta våfflor någongång.. ska visst vara himla goda.. :)
 
Kommentera inlägget här: