klädkammaren

Igår var det som sagt dags att äntligen ta tag i kaoset som var får klädkammare. P hade redan röjt ut en del av sina grejer och nu var det min tur. Plus, var sjukt dammigt där inne så en redig omgång med dammsugaren var också på sin plats. 
Ja, ni ser ju. Typ kaos. 
Jag började med att ta ut allt som hängde på min sida till en klädställning jag ställt upp i sovrummet. Sen gick jag igenom samtliga (av mina) trådbackar och gallrade ut gamla plagg som jag inte använt på länge samt sorterade ut sommarplaggen som jag ändå inte använder just nu. Dammsög ordentligt innan jag började flytta in plaggen som får vara kvar igen. 
Klädhästen från IKEA användar jag till klänningar (och några kjolar). 
Stången utanför klädhästen hyser mest kavajer & andra jackor samt några blusar & skjortor. 
På hyllorna bredvid klädhästen ligger mina jeans och lite andra byxor. Närmast i bild ser ni ett par tre av P's byxor som hänger på krokar på väggen under mina nagellack. Under de två hyllorna står 4 lådor från IKEA och i två av dem bor nu sommmarkläderna. I de andra två finns träningskläder och lite annat som jag inte använder så ofta. 
De sorterade trådbackarna märkte jag upp med nya präglade dymoremsor. 
Och så här ungefär blev det till slut (när sommartäcke och annat som också bor i klädkammaren kom på plats). 
Det är fortfarande ganska fullt & trångt, men det blev helt klart bättre. Lyckades rensa ut en hel del. 
Det tog lite tid och jag har typ träningsvärk idag (haha), men nu är det gjort. Skönt!
Anna:

Åh så härligt att kunna ha översikt på sina kläder på det viset! Jag drömmer varje dag om en klädkammare istället för det kaoset som råder här med alldeles för lite förvaring till mina kläder och skor...

Svar: Ja, det är lite lyxigt med ett helt rum bara till kläderna, men mycket vill ha mer så jag skulle gärna ha ännu större :)
Kattis

Åsa:

Lämnar du till klädinsamling eller vad gör du med det sen? Jag är nog områdets bästa matare till den lokala Emmaus-lådan 😁

Svar: Förut har jag alltid gett till syrran som har gått igenom tillsammans med systerdöttrarna & tagit det de vill ha och sen har hon (syrran) gett vidare till någon kompis som haft såna insamlingar till andra länder, men nu när syrran bor i Turkiet är det kanske inte aktuellt, så för nu ligger de kvar där på sovrumsgolvet... Finns en Emmanuslåda vid lilla lokala (pappers&plast)återvinningsstationen, men den är alltid uppbruten så oklart vem som egentligen får (tar) de grejerna. Tror Myrornas i centrum tar emot också, så ska kanske lämna där istället. Eller om det finns en Emmaus (eller liknande) på stora återvinningsstationen också, dit åker vi ju rätt ofta..
Kattis

Kommentera inlägget här: