lördagsmiddag&kväll

Lördagens middag intogs ute på lokala sunkhaket pga hade ingen mat hemma och Ps kompis messade och undrade om vi ville hitta på något. Jag var helt slut efter klädkammarrensningen och var tvungen att vila (ligga på sängen och lyssna på musik) & duscha / kurera mig innan jag var i form att bege mig ut, så jag anslöt först en dryg timme senare och fick således äta själv men det gick bra ändå. ;) (var inte säker på att jag skulle orka ta mig ut men jag lyckades faktiskt uppbåda lite kraft även om det satt långt inne....var inte bara trött, hade dessutom vansinnigt ont i huvudet, troligen orsakad av för lite vatten och ev. för lite mat).
Efter maten tog vi ett spontant beslut att åka upp till bowlingen för att se om de hade några lediga banor. Där var galet mycket folk så första lediga banan fanns inte förrän kl 23, men vi tog den. Eller inte vi, för jag stod över och lät killarna duellera (M sa innan att han gärna ville vinna över P denna gång). P drack öl och M var nykter så under femte serien (av 9!) slog det över till M's fördel. Jag fick en cola utslagen över skrevet och såg ut som att jag hade kissat på mig. Blev galen på en (full) tjej som ryckte hysteriskt i dörrhandtaget medan jag var på toa. Efter åttonde serien fick jag typ nog och ville hem. Då var jag jättetrött (och blöt). Killarna spelade klart nionde serien och sen fick jag och P skjuts hem där vi (som vanligt) däckade i soffan..
 
några irritationsmoment, men på det hela taget ändå en rätt bra kväll 
Kommentera inlägget här: