home office

Idag har jag suttit hemma och jobbat eftersom jag väntade på att soffan skulle anlända. 
 
 
Den kom vid kvart över elva / halv tolv rycket. Jag saltade uppfarten och ta mig tusan om inte chauffören lyckades baxa upp sin stora lastbil på den isiga uppfarten (SNORhalt var det och det var inte många millimeter till godo så det var rätt skickligt gjort faktiskt). Det resulterade i att jag åtminstone fick pallen med soffan levererad uppe vid huset / utanför garaget istf nedanför uppfarten / på gatan (vid tomtgränsen). 
 
 
Hann få lite angst över hur jag skulle få in grejerna eftersom det som sagt var snorhalt och jag är svagast i stan, men P kom hem på lunchen så vi lyckades hyftat snabbt med genemsamma krafter bära in allt. Phew. 
 
Sen spenderade jag min lunch med att montera ner den gamla soffan och baxa in den på kontoret (eh, pust).
 
under eftermiddagsfikat struntade jag i kaffet och stämde istället av att alla prylar fanns med till den nya och ställde upp allt så att det skulle vara lätta att montera sen (jag var schemalagd att jobba till 19 så förhoppningen var att P skulle montera klart när han kom hem. det gjorde han :))
 
 
Kommentera inlägget här: