girls night

Igår skumpade jag som sagt iväg till min gamla hemort längst ut på pendeltågslinjen för mat & dryck med tjejerna (A och M). Fatta förresten att det tidigare i juli var 10 år sedan jag flyttade därifrån. Galet ju. 10 år. 
 
Hur som helst; bussresan gick hyfsat smidigt trots byte efter en hållplats, men sen blev det värre. Jag hälsar ju inte på där så himla ofta så jag lyckades virra bort mig i bostadsområdet bredvid A's. Tog en stund innan jag kom rätt och var lite svettig när jag kom fram (för ja, det var faktiskt sol och varmt i går eftermiddag!)
 
När jag lyckats lokalisera A's hus (där M redan var på plats) promenerade vi gemensamt bort till restaurangen där M hade bokat bord. Lyckades få plats på uteserveringen - woop woop! 
 
Jag drack en öl och åt ugnsbakad laxfilé med bakad potatis & tzatsiki. 
 
 
(för den som är intresserad jag jag meddela att A valde kycklingfilé med pommes och M tog sizzling faijitas med kyckling/biff).
 
Servicen var lite si och så, men till slut lyckades vi beställa efterrätt. Passade på att ta varsinn drink också. 
 
MItt val: Texas Rocky (väldigt sött) och Vanilla Summer (det som jag brukar kalla "Diaz" (för att jag lärt mig att den heter så); vaniljvodka, äppeljuice och ginger ale).
 
A: creme brûlee & milkshake spetsad med rom; M: texas rocky och white russian.
 
 
Alla var nöjda och bordet bredvid glanade avundsjukt på våra val. 
 
Efter avslutad måltid började det bli lite kyligt (sån skillnad så fort solen börjar gå ner), så vi promenerade hem till A igen för altanhäng på deras nybyggda altan (supernice!). A bjöd på lite bubbligt rosé och vi avverkade diskussioner om kommande kubbturnering, kryssningar, Rom, semesterplaner, mördarsniglar, hur stor kompiskrets en 6-åring egentligen behöver och annat. M avvek vid 22-tiden och A's man och dotter som kom hem en stund tidigare från egna äventyr (som dottern berättade om på 6-åringas vis, haha) däckade i sovrummet, men jag och A satt kvar och bubblade under varsinn fleecefilt i soffan på altanen till 23:30 när P meddelade att han var på plats (för att hämta mig enligt ök). :)
 
så himla trevligt att hänga med dessa tjejer. enda anledningen till att jag ibland ångrar att jag flyttade är att jag bor längre ifrån dem (även om det på intet vis är jättelångt...)
 
Kommentera inlägget här: