3-rätters

De första timmarna av helgens 22-timmarskryssning ombord på Birka Paradise (eller Birka Stockholm heter den kanske nu) tillbringade vi i Compagniet, Birkas À la carte-restaurang.  Vi var 10 personer som åkte och vi fick typ bästa bordet (ett runt mitt bak). 
 
Jag och A (a.k.a "nyblivna 40-taggarna") delade på en flaska mousserande (Birka Celebration, väldigt gott!) till maten. 
 
 
Vi hade förbeställt kryssningsmenyn och den såg ut så här; 
 
förrätt
varmrätt
dessert
 
Vad det var ser ni här;  
 
Jag valde alltså rödingen till varmrätt. Det var potatis till den men den serverades separat och kom därför inte med på bild. Jag tyckte (lite otippat) att allt var gott (är ju annars lite kräsen) ;) Brukar inte gilla kallrökt lax men den var god och passade bra med rommoussen (som dock inte var så värst kryddig).
 
Bildmässigt kan jag tycka det var lite synd att just min efterrättsbakelse hade tappat ett "öga". ;)
 
 
 
 
ps: kalvfilén var tydligen också väldigt fin, så ska ni ut och kryssa nåt i sommar kan jag rekommendera kryssningsmenyn
 
Kommentera inlägget här: