bildregn

Lördag
 
Söndag
<3 
 
Mötte upp gänget (vi var totalt 10 pers, 3 tjejer och 7 killar) vid djurgårdsfärjan vid halv fyra. Skyndade som illrar till Stora Nygatan där jag och A (som jag nämnde häromdagen) var inbokade för sminkning. Vi fick bubbel (TT hade fixat så att det fanns på plats) och ett "paket" bestående av En kvälls/fest makeup inkl. rengöring, kräm, fondation, rouge, ögonskugga, eyeliner, läppstift (som det står på hemsidan - ja det står fondation). Det var jätteskönt att bli ompysslad, men vi hade nog föreställt oss lite... mer.. eller ja, ni vet sminkning à la Make-up store eller likande (ni vet vad jag menar?) och det var inte riktigt alls vad vi fick. Båda kände (tyvärr) att vi kan sminka oss bättre själva. Lite tråkigt.. (hade ju kul att få lära sig lite nya "trix"..) men tanken var fin och tjejen som hade "salongen" var jättegullig (och lite vimsig). Medan vi var där satt resten av gänget och drack öl på ett hak i närheten.
 
När vi var färdigpiffade (well) - och lite tipsy - promenerade vi bort till färjeterminalen och checkade in. Vi började som sagt med 3-rätters & sen drack vi varsinn drink ute på däck innan det var dags att shoppa loss nere i taxfreen. Förfestade gjorde vi i A & Ds lite lyxigare hytt (kryssningen var ju från början en 40-års present till henne och jag liksom "halkade med" när vi tackade ja och de insåg att jag också fyllt år haha) innan vi drog till dansresaurangen (dansband + schlager DJ) och senare discot (untz untz med en kille som ett par i sällskapet kände). Vissa av oss festade hårdare & dansade mer än andra. ;) Jag och P (som var bland de som festade lite mer "kontrollerat") gick ner till hytten någongång vid halvtre-tiden och knöade ner oss i samma slaf. Det var lite trångt ja (vad är de.. 80 cm?) men tråkigt att ligga i varsinn säng ju. Dessutom var det ju smidigt att ha väskor & jackor på soffan istället för på golvet. :) Vid fem vaknade jag av att våra hyttgrannar (TT och O)  kom hem (hehe).
 
Vi hade bokat frukostbuffé, men det var bara 5 av 10 som var på plats (vi hade inte bestämt någon tid direkt men lyckades ändå dyka upp ungefär samtidigt). Tror iofs att A's bröder pallrade sig dit senare så deras frukostbiljetter utnyttjades också, men 3 pers låg jäkligt stilla i hytten större delen av söndagen. Vi andra drack juicedrinkar, hängde på däck, shoppade, solade, käkade lunch och kollade på folk. 
 
Strax före fyra lade båten till, de andra tog anslutningsbussen hem och jag och P skumpade hemåt medelst tunnelbana, pendeltåg och ersättningsbuss. 
 
och sen sov jag resten av dagen...
 
Kategori: Allmänt Taggar: fest, kryssning;
Åsa:

Låter och ser ut som ni hade en toppenkryssning! :) Like på sista bilden <3

Jag har varit på sån där sminkning 2 ggr - bägge gånger blev jag missnöjd. Första gången såg jag ut som en riktig skata med blå glitter-skugga (what liksom) och andra gången glömde hon underlagscreme och jag fick lila (!!!) skugga så fick åka hem och tvätta av illa kvick - lärde mig tyvärr ingenting på dessa båda gånger.

Man vill ju ha bra produkter, SNYGG sminkning och gärna normal färgskala - och tips på hur man lägger snygg skugga/kontur :) Inte se ut som en pajas.

Anna:

Haha! Jag har också varit på en sminkning en gång och det var på MUS faktiskt, jag tyckte dock jag såg ut som jag åkt på stryk med två blåtiror som resultat så det blev hem och tvätta mig snabbt som attan. Nej, det var inte kul och efter det blev jag inte sugen på att prova igen heller.

Stina:

Härligt bildregn! Ser ut som ni haft det gott och mycket bra!

Kram

Kommentera inlägget här: