röjt

Idag bestämde jag mig mitt under storstädningen av huset (övervåningen för min del) för att också ta tag i klädkammarkaoset, på riktigt. Steg ett vid "kaosfix" är ju att ta ut allt så att man kan liksom kan börja riktigt från början (eller ja, så jobbar jag). Jag började på P's sida och hängde upp hans grejer (t-shirts & skjortor) på vårt vädringsställ. Sen körde jag fast eftersom jag inte riktigt hade någonstans att göra av mina klänningar och kavajer (ville inte bara lägga dem på sängen pga jobbigt när galgarna hakar ut.. plus redan fullt av andra grejer).
 
Eftersom P ändå också ville iväg (för att köpa lampor) så begav vi oss hastigt och lustigt iväg ut en sväng. P släppte mig vid IKEA (eller snarare på en busshållplats nära IKEA pga helt GALET mycket bilar på parkeringen) och sen drog han till Biltema medan jag strosade i lugn och ro (well, så gott det gick med en miljon andra kunder i varuhuset). Hade inte hunnit kolla på vad IKEA hade för klädhäst/klädställningsutbud, men jag hittade en variant som kändes hyfsat stabil så jag slog till på den; 
 
En Rigga i svart. 
Hade eventuellt tänkt ha klädställningen i sovrummet sen, men det slutade med att jag knölade in den i klädkammaren. Tycker det blev rätt bra. Nu ska vi bara försöka hålla ordning där inne också...
 
 
som en bonus hittade jag inte mindre än TVÅ vad jag trodde var förlorade föremål; ett brunt bälte som jag har saknat JÄTTElänge (fanns i en av P's trådbackar) samt en blåvit omlottklänning (som jag var helt säker på att jag gett bort / slängt). 
 
 
den här klänningen (som P kallar städrock... hehe). vet inte om den passar längre, men jag är ändå glad att jag hittade den. :)
 
 
Åsa:

Tycker klänningen sitter som en smäck, its a keeper :)

Svar: Den gjorde 2011 när bilderna är tagna, men nu... well inte riktigt lika.. ;O
Kattis

Kommentera inlägget här: