flashback: dejtnight

 
Vi hade bokat bord till 20, men blev hungriga tidigare, så vi gick till restaurangen på chans och kollade om vi fick plats tidigare. Det fick vi. 
 
Fördrink:
Bolla Prosecco
 
Varmrätt:
Gruyerégratinerad högrevsburgare, tryffelmajonnäs, lökringar, rökt sidfläsk, coleslaw och pommes frites (jag)
Vegas Strip Steak med Café de Paris smör, semibakade tomater, boudelaise & pommes frites (P)
Måltidsdryck: Staropramen
 
Jag har ju ätit burgaren typ 2 ggr tidigare den senasete månaden, så jag skulle kanske ha tagit något annat, men den är ju SÅ god (och alltså tryffelmajon!) så det blev den igen. P var supernöjd med sin rätt. Så nöjd har han nog inte varit sen den där gången han och jag halkade in på något ställe på avenyn i Göteborg en sommar när vi var där. :)
 
Efterrätt: 
4 cl Baileys (jag)
4 cl 15-årig Balvenie (tror jag det var, whisky iallafall)
 
Sen hade vi tänkt gå hem... men det var så trivsamt i restaurangen (och vi hade precis missat tåget), så vi satt kvar. 
 
Sällskapsdryck: 
Carlsberg Export (P)
 
 
När vi var tillbaks på hemmaplan bestämde vi oss för att gå och spana in stämningen på stället på torget efter senaste ägarbytet. Kunde konstatera att det var väldigt trivsamt och inte särskilt mycket folk. Trubaduren i hörnet kände av stämningen och körde (som han sa) hissmusik. Hehe. P tog en öl och jag drack min Ragnar och sen kände vi oss typ nöjda med kvällen och promenerade hem. 
 
torsdag känns som en bra dag att gå ut. lugnt och städat. :)
 
Kommentera inlägget här: