den där mässan

Jodå, idag lyckades vi ta oss iväg till Älvsjö och Stockholmsmässan där det var både Fotomässa och Mitt Kök-mässa denna helg. Det hade slutat regna som tur var (är så motigt att ta sig ut annars).
Vi spanade på kamerastativ, såg Bingo (även IRL), kikade på mer eller mindre bra foton, blev sugna på att köpa blixtar, paraplyer och softboxar etc. och lyssnade på folk som visade och berättade foto&filmrelaterade grejer. Inga köp där dock.
När vi spanat färdigt på fotoavdelningen kilade vi över till Mitt Kök-delen. Där fanns det mycket att titta (och smaka) på, fast jag tycker det kändes som att det var mer vin än mat. Vi köpte inga kuponger så det blev inget vin för oss. Däremot lite lakrits (och för P's del) gotländska köttbullar. 
I halvtid käkade vi lunch. Hamburgare för P och falafel för mig. Fick span på Markus Aujalay.
Gick runt en stund till och jag gick tillbaks till ett av stånden och köpte en bricka som jag blev lite sugen på några varv tidigare. Sen åkte vi hemåt. 
...och jag fotade lite löv på vägen hem. 
cuz that's what I do...
Kommentera inlägget här: