lördagen

I lördags tog jag sovmorgon och sen laddade jag några timmar i soffan med inredningstidningar och frukostkaffe innan det var dags att piffa till sig inför kvällens evenemang. 
Jag svidade mig i nya stickade klänningen från H&M, hoppade i stövletter & jacka och sen begav vi oss mot Cirkus medelst kommunala färdmedel. 
Tunnbrödstubbe med räkor och varmrökt lax
Västerbottenpaj toppad med sikrom
Buffelmozzarella och lufttorkad skinka på spett
Jungfrusallad med hyvlad parmesan och sparris
Tartelett med avokado och soltorkad tomat
Vid 17.30 var vi på plats i Ernst Rolf-logen (eller ja, i det tillhörande rummet) för att inta varsinn ståmingeltallrik med godsaker tillsammans med ett gäng andra glada besökare och vid 19:00 drog föreställningen igång. Ja, för vi var alltså där för att spana in Kristina från Duvemåla
I pausen återvände vi till vår chambre séparée där vi serverades hallonpannacotta med kardemummacrunch (alltså åååh vad gott!) och kaffe. Satt fint!
Vid 23 var föreställningen över och då promenerade vi bort mot centralen där vi droppade in på Griffins för varsinn stänkare innan hemfärd (där spelades förövrigt den här typen av musik - och stämningen var ganska "laid back").
(P's öl kom inte med på bild)
Som väntat var vi inte jättesugna på att åka pendel sen, så när stället stängde vid 01, hoppade vi in i en taxi och åkte hemåt (där vi landade i soffan med rostade mackor framför så mycket bättre)
 
Väldigt trevlig kväll! Jag har inte sett Kristina förut, så jag har inget att jämföra med, men jag tyckte den var helt okej. Sen är jag ju inte så himla historieintresserad, så jag tycker kanske inte att storyn är så himla kul (men det får man kanske inte säga :O). Jag gillade nog helhetsupplevelsen mer än själva showen om ni förstår? Jallafall. Bra sång & musik och scenografi och så.
 
himla nice att komma iväg och göra saker så här så nu funderar jag på vad vi ska hitta på nästa gång.
Kommentera inlägget här: