20-årsdag och champagneprovning

Igår tisdag mötte jag upp P på centralen efter jobbet och så gick vill till O'Learys och käkade varsinn burgare innan det var dags att promenera bort till Regeringsgatan/Passagen för lite champagne-och andra mousserande viner - provning. Fick ju det i present när jag fyllde 40 i juni och igår var det äntligen dags. Passade lite bra att göra en sån grej just på min andra födelsedag; 20 årsdagen efter BMT (benmärgstransplantationen). :) Dessutom var det ju dessutom tydligen världs-KML-dagen också (och KML var ju den typen av leukemi jag hade... eller har om jag slutar med Glivec) så ja, det kändes som en bra dag för champagne helt enkelt, tisdag eller ej. :)
 
Jättetrevlig grej faktiskt. Vi provade 5 olika sorter (3 mousserande och 2 champagne) och han som höll i provningnen var himla bra på att berätta om vinerna och så. Tänkte jag ska berätta mer om hur det funkade och vad vi provade senare (i ett annat inlägg) när jag orkar hämta / fotografera pappret med vinerna - men lite så här såg det ut. 
 
 
Provningen var slut strax efter 21 och då promenerade vi bort mot centralen i regnet. Kände oss dock inte helt klara med stan (vi är ju inne så sällan), så vi passade på att stanna till på Radisson Blu och ta en "stänkare" innan hemfärd. :)
 
 
Jag körde vidare på bubbel (ville ha prosecco men det hade de ingen så fick bli champagne) ;) P hade bubblat färdigt och valde öl.
 
 
bra födelsedagspresent från kollegorna, jag är helnöjd. :)
 
Åsa:

Himla trevlig present! Tumme upp! Blir intressant att läsa dina recensioner sen :)

Kommentera inlägget här: