kubbturnering med tema

Nytt för i år i vår årliga kubbturnering som styrs upp av min kompis A var att det denna gång var tema. 
 Gissa vad det var? ;)
Ja, ROSA så klart. :) (ja, det har jag ju redan berättat...) :)
 
Jag packade en bukett jag köpt åt värdinnan (rosa naturligtvis), vi gjorde en avstickare för att shoppa dryck på bolaget (man blir törstig av att spela kubb ;)) och därefter begav vi oss mot pendeltåget för vidare färd mot festligheterna. 
Så himla glad att jag slapp jobba så att jag kunde vara med från start. 
Jag hade köpt rosédryck så klart. ;) Ät det temafest så är det. 
TT hade rosa slips till organge tröja.
...och fick dessutom låna värdinnans cowboyhatt en stund (eftersom hon bytte till peruk när hon såg hur fina jag och P var) :)
Vi knotade om att W inte följde temat - tills han visade sina naglar. Snyggt!
När alla var på plats (vi var 12 pers i år; 4 tjejer och 8 killar) - började lottningen. Värdinna A tog dessutom fram den åtråvärda (eh?) (vandrings)pokalen som B - som vann senast  (2013 - förra årets tävling blev inställd pga dödsfall i familjen hos arrangören) tagit med sig. Ja, så att vi skulle se vad vi tävlade om. Det är ju den och äran man vill åt. :)
 
Jag hade dessutom pysslat ihop ett par armband till vinnaren och tvåan (nåt ska man ju göra med alla pärlor, haha). Text: "Kubbvinnare" resp. "Kram"
I hade också köpt rosa rosor till värdinnan. 
Jag kom tvåa förra gången och var således seedad
Så småningom begav vi oss bort mot spelplanen (stora gräsmattan) där vi ställde upp de fyra kubbspelen och körde igång. Jag lyckades knipa åt mig ett av de bra spelen (det finns två bra spel - och två lite sämre, där kungarna är spinkiga och kastpinnarna är som av balsaträ, dvs alldeles för lätta).
Här är jag - iklädd min rosa utstyrsel, hej hej. :)
Vi hade en liten medhjälpare med (A och R's dotter A som gärna ville hjälpa till och vara med och spela). 
Jag kom tvåa i min grupp och gick således (som enda tjej) vidare till slutspel. Alltid nåt. ;)
TT, R, A och lilla A. Ser ni A's tiara? Supersnygg! 
A & D
D (a.k.a. Blomman)
Slutspelslottning. 
P vann sin slutspelsmatch (mot förra årets vinnare). Heja! Snygg tischa va? Köpte den åt honom på KappAhl. Den är från designsamarbetet med Glenn Strömberg
Selfie
När det var klart vilka som skulle spela final och match om tredjepris tog vi matpaus. Grillad korv skulle det bli. "Blomman" ansvarade för grillen. 
I var fin i håret. Kort bak och längre fram. Typ min drömfrisyr. 
AW (som tyvärr inte kunde vara med och spela i år) joinade oss lite senare  för lite rosa dryck.
Tabellen. Tiaran mot Slipsen i final. 
Grannkatten Jasmine poppade förbi och spanade in läget (och försökte sno en korv). Hon var med 2013 också.
Sen var det dags igen. 
P förlorade tyvärr matchen om tredje. 
Tiaran tog hem matchen mot Slipsen och vann därmed hela spelet!
Så här glad blev han. :) :) :) 
Ägnade resten av kvällen åt att lyssna på musik, dricka Tequila rose, Blå Ängel, Ishots och se på Youtubeklipp. Vid 01-tiden var det dags för mig och P att bege oss hemåt medelst sista pendeln. 
P <3 :)
 
stannade till på lokala grillen och käkade burgare innan vi fortsatte hemåt i ösregnet. 
Kategori: Allmänt Taggar: kubbmästerskapen
Kommentera inlägget här: