just monday

Jobbade hemifrån idag med pga hade inte packat ner datorn i väskan igår och orkade inte stiga upp ur sängen i tid (plus - man kan jobba i mysbralla om man sitter hemma). P drog till jobbet vid åtta och jag loggade på och fixade kaffe. På lunchen käkade jag en Billy Veggie (pan pizza) som jag krafsade fram ur frysen, promenerade en sväng, postade den där Linkuramätaren och hämtade ut ett paket från Ellos på Hemköp. Hann handla clementiner och finn crisp på Coop också. Och irritera mig på folk (well hello PMS). Sen hade jag lite telefonmöten och annat, följde en diskussion som två IT-tekniker hade i kommentarsfältet på en ticket jag hade loggat (han som jag hejade på - som kunde lösa mitt problem - vann ;)). Pingade med MW och tjatade på honom om att han borde läsa Fredrik Backmans blogg. När jag hade jobbat färdigt vid strax efter fem tvättade jag våra nya linnelakan (det var såna i paketet från Ellos) och käkade ett kokt ägg och en rågkuse med ost (P tog två ägg och rostbröd). Nu i kväll har jag suttit fastklistrad i soffhörnet. Har kollat på ett par avsnitt av Grand Hotel och sett färdigt Gilmore Girls A Year In the Life - som jag förövrigt på det stora hela gillade. P sover i andra soffhörnet. Ska nog väcka honom nu så att vi kan gå och lägga oss...Mhm.
 
#visdomsord ;)
 
ps: note to self: glöm inte att "baka" polkabräck till på torsdag! 
 
ps2: jag har läst ut den där boken nu.. för ett tag sedan (den var bra!) - men inte uppdaterat i kolumnen till höger pga inte valt någon ny bok... boktips någon?
Kommentera inlägget här: