piff

Provade en ny ansiktsmask idag; 
Har fått den i en glossybox (dock inte i den senaste, som också syns i bild här) men inte kommit mig för att prova förrän nu.Hade eg. tänkt köra min Glam Glow, men den hade tyvärr torkat ihop fullständigt, så lite tur att jag har lite Glossyboxprodukter i gömmorna. 
Gillade faktiskt denna bättre än den andra peel-off masken (maybeauty) som jag provat förut - eftersom denna inte satt lika hårt när man skulle dra av den. Märkte ingen jätteskillnad på före och efter, men det känns ju ändå alltid lite bättre när man ger huden lite uppmärksamhet. :) Särskilt när man som jag ganska ofta tyvärr (fyyy) slarvar med att tvätta av sminket innan jag går och lägger mig (nej jag VET slarvigt). Nu sminkar jag mig ju inte direkt jättemycket, men ändå, tvätta och ta på nattkräm bör man ju ändå... (bara att det gååår inte när jag är så här trött som jag är numera och har somnat i soffan - då är det liksom helkört.. jag måste tvätta av det direkt när jag kommer hem så det är gjort, annars blir det inte gjort). Jallafall. Den var helt okej. 
Passade även på att ge brynen och håret lite kärlek (och färg).
Var ett tag sedan sist, så håret fick dubbla inpackningar; först Kerastase och sen en sån där färgbomb. Höll mig dock ifrån det röda denna gång. Valde 812 Light Pearly Beige Blonde i en förhoppning att få bort de gula tonerna ur håret utan att använda silverschampo. 
Inbillar mig att det faktiskt funkade. 
 
fast P tyckte håret var rött, så jag vet inte riktigt... (undrar vem det är som är färgblind egentligen....)
Sofia:

Måste då tipsa om denna peel off mask, den bästa jag provat. Porerna på näsan försvinner! http://eleven.se/jorgobe-peel-off-mask-28845.html
Även deras ansiktskräm är grym, bägge är billiga också vilket ju alltid är trevligt:) ett danskt märke tror jag.

Svar: Aha, tack för tipset. Kanske provar den nästa gång det är dags för ny då :)
Kattis

Anna:

Va? Hade din dyra Glam Glow torkat? Vad är det för usel kvalitet då? Det ska den väl inte göra om burken är stängd kan man ju tycka.

Svar: Var bara lite kvar i botten på burken och jag hade inte lagt på folien ordentligt så var nog mitt fel...
Kattis

Kommentera inlägget här: