ny tjänst

Har jag berättat att jag fått erbjudande om - och - efter lite betänketid - tackat jag till en "typ" ny tjänst? Det har jag iallafall. Fick frågan första dagen tillbaks efter första semestersvängen. Frågan kom kom från min nuvarande chef G som hade pratat med sin chef (N) om denna tjänst som kommer att ligga direkt under N ("chefschefen" ni vet).
 
I min nuvarande roll är jag ju dels ansvarig för "communication & documentation" för vår grupp (skickar ut ett par nyhetsbrev, fixar announcements när det behövs dokumenterar det som behöver dokumenteras, ser till att det finns uppdaterade templates för presenationer, träningsdeck, användarmanualer etc) och dels gör jag order support och sånt som hör därtill (testar grejer, tycker grejer och är "SME" (subject matter expert).
 
I den nya rollen ska jag vara "communication & documentation" ansvarig för hela avdelningen under N (5 grupper tror jag det är) samt vara lite "PA" åt N (tänker mig typ sätta upp managementmöten & notera mötesantecknigar / actions på dessa, fixa powerpointpresentationer, göra surveys och lite så). N sitter ju i England, så det är ju inte "PA" på riktigt, det kräver (skulle jag påstå) att man sitter på samma kontor, men ja, lite mer en sån assistentstjänst iaf.
 
Jag kommer ju att fortsätta sitta tillsammans med Gunilla och hjälpa henne en del också, så det blir ju gansa likt det jag gör idag (och jag kommer nog hjälpa henne och hennes team mest), men jag kommer alltså att rapportera till en annan chef - och jag borde kunna släppa order(och process)supporten helt. Woop woop! Är ganska klar med den känner jag. 
 
Är lite nervös för hur det är att jobba direkt under N (som jag aldrig träffat och har pratat med typ 2 ggr), plus att jag tänker att OM det blir en RIF någongång och avdelningen drabbas så är det säkert jag (eller inte jag personligen, men den här typen av tjänst) som ryker först - men än vaffan. Våga vinn, right? Det är ju kommunikationsdelen jag tycker är rolig (skriftlig, inte i tal obs), så det blir nog bra. Och jag gillar ju att fixa grejer (vara lite assistent). Det är antingen detta, eller att sitta och grotta i knepiga "mismatch" grejer och förstå hur det hänger ihop som ligger mig varmast om hjärtat (där jag är nu) så vi kör. Kommer inte att kommuniceras ut förrän någongång när G är tillbaks från semestern (antagligen är det jag som kommer få skriva ihop något on behalf of N, men det har jag ju gjort förut ;)), men jag outar det redan nu här ialafall. ;)
 
Hopppas att jag klarar detta nu bara. :O
 
(visst?!)
 
 
ps för er som blir oroliga över att jag som skriver så mycket fel är ansvarig för kommunikation; jag kör spellchecks på jobbet - det gör jag inte här: ;) 
Antoinette:

Klart du klarar det! :) Vad kul, grattis!

Åsa:

Grattis igen, det kommer passa dig perfekt!

Och blir det omorganisation i framtiden är det ju knappast du in person som får gå, du är ju snudd på inventarie :))

Lycka till med det nya, kommer gå kanonbra <3

Anna:

Jag tror det kommer bli hur bra som helst! Grattis!

Ting:

Men gu! Grattis ! Det låter ju kanon!

Aurora:

graaattis!

Maria:

Grattis!! Fan vad kul! Det kommer gå galant ju. Och ha ha till spellchecks, du skriver ju superbra!

Kattis X:

Tack för alla grattis! :)

Kommentera inlägget här: