hello africa

Ja, ni som följer mig på Instagram vet ju varför det varit lite lugnare (?) och tråkigare (?) här på bloggen den senaste veckan, men för er andra kan jag berätta att jag (vi) varit på semester i sol och värme. Loovely!
Vi var på i Santa Maria, Sal -Kap Verde och bodde här;på Hotel Morabeza. Vi hade det grymt bra, bortsett från att jag fick "turist-mage" de sista dagarna. Det var ju rätt värdo, men i övrigt - toppen! Kan varmt rekommendera. Enda nackdelen är de påträngande försäljarna, men de finns ju på alla turistorter.. Lite så här såg veckan ut i mobilbilder; 
Tidig frulle på Arlanda
På plats i solen <3
Frukost
Rundtur med Vings guide i Santa Maria och avslutande drink på Cretcheu
Kom äntligen igång med årets läsande. Här är bok nr 1
Bok nr 2 och SPF 50+. Brände mig ändå första dagen :/ 
Sköldpaddstema på hotellet (och ön)
Palmeira
Palmeira
Santa Maria
Bok 3. Senare delen av veckan vågade jag ha SPF 20 på benen, I övrigt körde jag vidare med 50+. 
Dagen innan avresa besökte vi lokala apoteket (och supermarketen) för att få hjälp med min mage. Blev magpiller och vätskesersättning på apoteket och cola (sedemera avslagen) och MariA-kex från super mercadon.
Emellanåt var det lite mulet, men fortfarande varmt. Härligt!
 
I sammanfattning:
På planet ner:
Rad 7 (Kollade på två filmer; Spectre och Minions)
På planet hem:
Rad 9 (Kollade också på 2 filmer; The Intern och The Martian. Började se Jersey boys men ledsnade. Orkar inte när folk pratar med kameran).
 
flygresan ner tog bara 6:40 (sjuk medvind). hem tog det ungefär en timme längre. planet var dessutom lite försenat hem, plus att vi fick vänta på taxi i kylan på arlanda, så vi var hemma efter 01. gissa om vi är nöjda med att ha tagit semster idag också..?!
Åsa:

Blir sugen på att åka tillbaka!! Ni ser ut att ha haft det riktigt lövely! :) Trist med magen men man går ju aldrig riktigt säker så fort man får i sig utrikiska baskelusker, tur det inte blev ännu värre.

Svar: Skulle också gärna åka tillbaka, gärna typ NU... trots magproblemen och trots att jag är riktig hemmaråtta... ;)
Kattis

Kommentera inlägget här: