körv

Så blev det måndag igen och den var lång i vanlig ordning. Fanns att göra på jobbet (som vanligt). Hade återigen tänkt mig en sväng till Mall of Scandnavia (MOS) efter jobbet, men nej. Jag orkade bara inte. Är annars jättejättesugen på att spana in vad som finns där och framför all hade jag velat kika in på COS. En annan dag... Kanske imorgon (men stört att jag ännu inte varit där när jag jobbar så pass nära som jag ändå gör.. typ max en kvart promenad tror jag det är).
 
I avdelningen "prova nya vegetariska grejer" har jag idag provat grillad sojakorv och ja - den får klart godkänt. Smakade fintfint. Jag provade den här 
 
Ber om ursäkt för tråkig bild men det blev inte så färgglatt direkt när man kittade korven med fiberrika korvbröd, senap & ketchup och rostad lök. Ni får tro mig när jag säger att det faktiskt var - är! - gott. ;) (om ni inte provat själva alltså.. kanske är jag helsist på bollen här).
orkade inte ta fler än denna ända bild heller pga var jättehungrig eftersom vi provade att använda en av de gamla engångsgrillarna vi har staplade i garaget eftersom vi tänkte det skulle gå lite "snabbt och lätt" det gjorde det inte. den glödde inte överhuvudtaget - brann knappt, så det fick bli vanliga grillen.
Sofia:

Gjorde pastasåsen med belugalinser till middag idag. Grymt gott ju:) tack för receptet! Hur länge sen är det du åt kött förresten?

Svar: Kul att du också gillade det! :) Nyårslöfte, så sedan nyår, men jag minns inte riktigt när jag åt kött innan jag bestämde mig, åt ju inte det så ofta innan heller. Men "officiellt" sedan nyår.
Kattis

Kommentera inlägget här: