blåbärspaj och blå klänningar

Tog bussen till Vällingby på eftermiddagen för att möta upp M för en fika och lite shopping. Sagt och gjort. Jag spanade in klänningen jag sett i KappAhls webshop (här) IRL och provade den. Det blev köp (som ni kanske såg i mitt tidigare inlägg). Hade kanske ännu hellre velat ha den här modellen (gillar när överdelen liksom är "lös"), men den rosa färgen passar tyvärr inte mig. Modellen däremot - love! M köpte den rosa och den passade henne superbra (hon köpte förövrigt den blå som jag köpte också för hon tyckte också jättemycket om den och hur ofta har vi egentligen klänning samtidigt, men får se om hon behåller båda, hon hade visst köpt en spetsklänning på gina tricot häromdagen också).
Provade en blå spetsklänning på Lindex också, men den satt inte så bra på mig tyvärr och det kändes väldigt knöligt och stökigt med underklänningen som var i.
 
M köpte ett par skor också som var väldigt fina till hennes blå jeans. Tror det kanske var de här. Snygga iaf. Undrar vad jag ska ha för skor på bröllopet förresten. Klackar går ju bort.. måste ju kunna röra mig obehindrat om jag ska skena hit och dit och ta bilder... 
När det blev dags att bege sig hemåt ringde jag P som erbjudit sig att komma och hämta mig. <3  Hemma fixade vi mat (grillad korv, bakad potatis, räkröra och sallad). Lyssnade på Längtan till landet (Vintern rasat) och Sköna Maj, Vålkommen med Stockholms studentsångare på  Spotify. :)
 
p passade på att elda lite extra (kvistar och grenar) av bara farten.. det är ju ändå valborg ;))
 
Kommentera inlägget här: