blandad shopping

Skulle ändå till centrum (Din Sko) för att hämta ut en skoleverans efter jobbet, så jag passade på att handla lite när jag ändå var där. Lite smått och gott blev det; 
På golvet; paketet med skorna. På puffen; 4 nya pocket (ta 4 betala för 3 hos lokala bokhandlaren - dyrare än online, men jag handlar där ändå ibland för jag tänker det vore SÅ tråkigt om de fick slå igen), hudkräm, lite smink en flarra vin, en displayportkabel (hane-hane, 1m) och (ost)frallor. Bara bra-å-ha-grejer ;)
 
Vi kollar närmare.
 
Först; dagens middag (vi skulle gått ut och käkat men ställde in pga vädret);
Böckerna. SOM jag har längtat efter att Keplerboken ska komma ut i pocket. Nu fanns den i storpocket och jag pallar inte att vänta till juli (när den lilla/vanliga pocketvarianten kommer), så jag slog till - på den och ett gäng till då. Kommer börja med Kaninjägaren och sen ska jag läsa Tiggaren har jag tänkt. Kommer alltså att parkera boken jag började på häromdagen tillsvidare (har inte fastnat i den riktigt än).
Hudkräm och smink; 
Jag använder ju hudvården från Medik8 enligt rekommendationen från skincity, men bland vill jag ha en annan dagkräm (för jag är inte riktigt lika kompis med Medik8 dagkrämen som jag är med nattkrämen) och då gillar jag att använda Cetaphil. Blur foundation:en från Lumene har jag inte provat förut, men jag läste någonstans häromdagen att den ska vara bra (fantastisk faktiskt), så jag ska testa om den funkar för mig (köpte 00 Ultra Light). Sen valde jag en Touch of Radiance highlighter också av bara farten. Har kommit fram till att mitt rouge är för rosa, så jag köpte ett nytt i färgen Nude Blossom (Isadora Perfect Blush). 
Tills sist då; 
En displayportkabel - för att PA på jobbet sa idag att jag kan koppla upp båda de externa skärmarna till min nya laptop genom att "daisy chaina". Hade aldrig ens hört uttrycket (och vet inte hur man ska koppla för att det ska funka), men att kunna använda båda skärmarna låter supergrejt så det vill jag gärna prova. "om jag köper kabeln, kan du visa mig sen?" sa jag till PA och det sa han att han kan, så då köpte jag kabeln på studs! :)
 
(skorna får ett eget inlägg)
Åsa:

Får spana på rouget. Tycker oxå att de jag har antingen är för rosa eller för aprikos, köpte dem när jag var brun så nu ser man ju ut som en påskkärring när man borstar på 🙍🏼

Svar: Precis så. Hoppas detta nya funkar bättre.
Kattis

Kommentera inlägget här: