förberedelser

Började gå igenom mina fotoprylar igår för att se om jag behöver komplettera med något inför bröllopsfotograferingen. Kom fram till att jag behöver det så vi åkte till MediaMarkt en sväng för att börja där. Jag slog till på ett stativ och ett par minneskort. Har velat ha ett eget stativ i eeeevigheter och har spanat på såna på fotomässan de senaste... tre (?) åren, men av någon anledning inte slagit till (antagligen för att de de har där är så hiskeligt dyra). Nu slutade jag vela och köpte det som kändes minst plastigt och rappligt men ändå inte kostade en förmögenhet. Blev detta Velbon EF-41.
När jag provade mina kameror så visade det sig att min gamla D7000 ju är HELT trasig. Hade glömt att det var därför jag köpte D610 men så var det. Den går inte att använda alls (bara att kassera). Sen har jag ju min gamla D40 också, som var min allra första systemkamera. Den funkar - men herreguuud vad den är långsam. Tänkte först att jag ska ha den som back-up kamera men nej, det går inte. Kommer bli galen. Tänker att man vill ta några av de "viktigaste" bilderna med två kameror för den händelse det skulle bli kamera och / eller sd-kort haveri. Så... eventuellt kan jag ha slagit till på en ny kamera under kvällen också... :O Beställde dock ett demo-ex (med full garanti) så att jag skulle komma liiite billigare undan (hoppas verkligen att den är i bra skick som det stod). Tänker att jag ska sälja ett par av mina gamla objektiv som jag inte längre använder (för att "försvara" mitt inköp, heh).. Men jo. Två fungerande kameror vill man ju ha. Hoppas på snabb leverans så att jag hinner "fota in mig" med den också. 
 
sen ska jag försöka bli bättre på att ta bättre bilder till bloggen också.. ;)
Åsa:

Och sen ska du försöka bli bättre på att ta en peng för besväret oxå kära du, du lägger ju faktiskt ut pengar på detta (utöver tid & energi, även om det samtidigt är ROLIGT) ♥️♥️♥️

Svar: De erbjöd sig att köpa minneskort och vi kan låna deras (Canon)kamera om vi vill men jag gillar att använda mina egna grejer... och ja, roligt men pirrigt. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: