min lördag so far

Gick upp vid halvtio kanske. Kokade ägg och fixade mackor. Drack kaffe och bläddrade i Vi i Villa medan P åkte till jobbet en sväng och kollade nåt om någon dörr som inte var stängd. Stökade lite i badrummet (färgade ögonbrynen bla och fann att jag faktiskt har ögonbryn). Sen tog P och jag varsinn kamera och begav oss ut på Järvafältet för att se om det fanns något att fotografera. Jag tog med mig mitt 70-300 objektiv som jag typ glömt att jag har (eeeh). Gillar ju annars mest att fota med fast. Strosade i skogen. Såg jättemycket blåsippor och vitsippor. Tog en fika på cafét vid hästarna. Satt ute (läsk/loka och biskvi). Jag fick svinont i knät och kunde knappt gå (vadfasen?!). Åkte ändå till bruket och klättrade upp för slalombacken för att se om det fanns någon kul bild att ta där. Såg Globen och Kaknästornet där uppifrån, men några vidare värst kul bilder blev det inte. Jätteblåsigt. Gjorde ännu mer ont i knät när vi skulle gå nedför. Undrar vad det är som gör så himla ont?!  Köpte blommor på torget. Åkte till Max och köpte med oss mat hem. En (norrlänsk) snubbe ringde (nyss) på dörren och frågade om P vill säja sin Volvo 940. Det vill han inte (just nu). 
 
Frulle
Ögonbryn (och ofixat hår)
Blåsippor
ps: jag kan förresten varmt rekommendera Blur Foundation från Lumene - tycker den är till och med bättre än deras CC Correcting Cream - som annars också är en favorit.  Min Blur Foundation är i färgen 00 Ultra Light. Lätt men ändå täckande utan att kännas kakig säger recensionerna och jag kan bara hålla med. Jag applicerar med fingrarna och jämnar ut med svamp där det behövs. 
 
Kommentera inlägget här: