påskförberedelser (blommor och fula kycklingar)

Satt långt inne (för oss båda), men det blev till slut en sväng till Plantagen där jag köpte på mig lite blommor att sätta i krukorna på framsidan. Det blev inte supersnyggt och lär ju inte hålla hela sommaren, men blir lite fint till påsk iallafall hoppas jag. Det blev ändå bättre än de gamla sunkiga som satt där sedan i höstas/vintras någongång (gammal ljung & kål) och som rådjuren varit och rivit i. 
Håll tummarna för att påskliljorna slår ut snart. 
Sen var vi på Ica en sväng också för att handla bland annat någon form av pynt till Delicatotårtorna jag handlade igår på outleten. För ja - det finns en Delicato-butik i/på Bby outlet här borta. Who new?! De hade asmycket gott, men jag lyckades hålla fokus och handlade bara till den där fikagrejen på jobbet som jag tänkt bjuda in till imorgon (men ja, dit måste jag ju gå tillbaks helt klart!). Jag köpte 5 tårtor och det är säkert för många - men hellre det än för lite... man kan ju fika flera dagar. ;D (hoppas bara att jag inte får min expense report nekad.. :O)
 
Hade ju en idé om att köpa fina påskkycklingar att pynta med, men jag hittade bara fula. Så jag köpte fula. ;)
Hade varit fint med lite spräckliga ägg eller nåt också (de hade fina chokladgrejer också men de var så in i bängen dyra) , men jag orkar inte lägga ner för mycket kraft på detta, så det får duga. Oväntat  bjudfika med tårtor och kycklingar liksom. Ändå bra. Visst?
 
så. imorgon ska jag baxa tunga jobbdatorn + ett gäng tårtor (också rätt tunga) till och på bussen. det blir kul. ;)
Åsa:

Svettiga ful-kycklingar är bättre än inga! :)) Blir jättebra, du är ju en klippa!

Kan inte P skjutsa dig imorgon? Du har ju så mkt grejer att bära på..?

Svar: Menar det ;)
Näh, han är ny på jobbet, bytte ju tjänst precis plus att trafiken är hell bort till Solna, så jag tar bussen. Han skjutsar till bussen dock sa han tidigare. :)
Kattis

Åsa:

P är bra 👍🏻

Svar: ibland så ;D
Kattis

innovativaintentioner:

Blev ju jättebra med små kycklingar på, tycker de var söta. Bra jobbat!

Svar: tackarrr :)
Kattis

Kommentera inlägget här: