pizza och ris

Tack för bra tips till förra inlägget! Har bestämt mig för att försöka hitta några såna där Declicato tårtor (Fransk Chokladtårta) och så dekorera dem på något vis med det jag hittar (kycklingar, ägg..). 
 
Skulle gått till Coop och kikat om de har några idag på lunchen eftersom jag jobbade hemma, men så ringde P vid 12 och frågade om jag ville luncha med honom så då gjorde jag det istället. Vi åkte till Pizza Hut och käkade lunchbuffé - det har jag aldrig gjort förut. Spännande ;) Närå, men det var gott (de hade 2 olika vegetariska alternativ), jag käkade 3 slices (slice:ar, slicar, slajsar?!... bitar) och blev mätt. Åkte med till P's jobb eftersom han hade lite bråttom tillbaks, gick till torget och köpte tulpaner & påskris och sen promenerade jag hem i solen.
 
Ganska stort påskris faktiskt. :) (jäättestort.. ris). Tänkte jag ska pynta det med lite fjädrar sen, men det får nog vänta till nästa vecka. Eller till helgen iallafall.
Allt fick inte plats i vasen i vardagsrummet, så jag satte en kvist i köket också. Ser lite mysko ut, men mysko är ju bra (!?).
ja
 
innovativaintentioner:

haha mysko är super. Tycker fortfarande det är så knasigt att människor tar in ris i sina hem till påsk. Naturen måste ju tycka att vi är helt knäppa :) Men fint är det!

Kommentera inlägget här: