resan till NY (del 8)

Torsdagen den 16 mars.
 
På torsdagen tog vi lång sovmorgon och sen promenerade vi till Tick Tock Diner för frukost (eller typ brunch). Det var sol ute och det var första dagen man inte kände som att man skulle frysa ihjäl. Lovely. Anlände dinern strax före tolv. Jag valde blåbärspannkakor med blåbär och glass & sirap. P tog en burgare. Servitrisen var kanon och kallade oss för sweeties. :) "Good choice" sa hon om mina pannkakor, och det hade hon ju rätt i.
Efter frullen gick vi ett var på Macy's igen (för jag letade efter ett genomskinligt paraply om ni minns). Hittade inget. Typiskt.
Kikade in på Forever 21. P tyckte inte det var svinkul där. Tog tunnelbanan bort till Central Park och promenerade istället där en stund i solen. Det var ju fortfarande inte varmt på något vis, men inte freezing på samma sätt som det varit tidigare. Fortfarande rätt mycket snö. 
Vi gick ut från parken vid Madison. Tog en sväng in på Topshop. Jag såg ett par fina solglasögon där som jag tyvärr inte köpte. Grämer mig lite över det faktiskt. Hittade däremot, en smula otippat, mitt efterlängtade Clear Bubble Stick umbrella på Urban Outfitters. Slog till så klart. 18 dollar fick jag ge för det. 
 
Slank in på Pret för cola och kaka när krafterna tröt och gick så småningom vidare mot hotellet för att lämna paraply och samla krafter för vidare äventyr. Messade med systerdotter C för att få till någon form av plan (träff) för fredagen. Jag var sugen på pasta till middag så vi beslutade oss när det närmade sig middagstid för att gå till Vapiano igen (ja, jag vet, inte så värst exklusivt, men vi är ju inte såna direkt).
Där var det betydligt mer folk än förra gången, men vi lyckades ändå hitta plats vid ett bord. Visade sig att det var hysteriskt vid pastadisken, så det fick bli pizza igen (för hungrig för att vänta). Och öl. Skål!
Det var väldigt sorligt på restaurangen, så vi pallade inte att vara kvar så länge. Gick hem till hotellet och kollade på Ensam hemma istället. 
 
i nästa NY-inlägg kommer fredagen som var sista hela dagen, för på lördagen sen åkte vi ju hem.
Kategori: Semester Taggar: 2017, NewYork;
Åsa:

H&M online har oxå såna paraflaxer, har köpt det med prickarna! 🌂

Svar: De är fina men jag ville ha ett helt klart, utan prickar eller rand i nederkant. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: