sprayfärg

Tidigare idag var jag och P på Rusta och Biltema eftersom P skulle köpa sprayfärg till ett litet (nej faktiskt stort) modellflygplan som han har köpt och skall måla som ett SAS-plan (tror jag, tycker mest det är lite mysigt när han bygger och pysslar och donar, så jag har inte frågat exakt vad han gör ;)). När jag stod där bland sprayflaskorna på Rusta och väntade på att P skulle välja klart fick jag plötsligt för mig att även jag skulle köpa färg. Oklart vad jag skulle ha den till men kopparfärg vill man ju ha liksom?! Dessutom köpte jag mig en rulle tapet (den här) som jag tänkte att jag ska göra något med - eventuellt i kombination med kopparfärgen. På biltema blev jag återigen inspirerad, så där slog jag till på en rosa hobbysprayfärg (de hade inte alla färger som P ville ha på Rusta, så därför åkte vi till Biltema också).  
 
Så. När vi kom hem började vi spraya, var och en på sitt. Jag visste ju inte riktigt vad jag skulle ha färgerna till, men så här slutade det. :D
 
Gammal IKEA lampa, i ny skepnad (den var smutsvit förut); 
Gammalt kakfat från Åhlens; 
färgen på de saker jag sprayat är förövrigt väldigt lik den på korken på flaskan - precis som det ska vara alltså. 
 
Även den gamla IKEA-vasen med riset i fick sig några lager ny färg.  Tänkte först sätta några fjädrar i riset också, men tyckte det blev för mycket med fjädrar och rosa, så det fick vara. 
 
Med kopparfärgen sprayade jag mina gamla ljusshållare från Hemtex (de var mer guldiga förut); 
...och sen tog jag den här gamla från Granit också (det var den jag tidigare hade klätt med marmor-dekorplast om ni minns?
Tycker ändå det blev över förväntan. Hade kanske blivit ännu lite bättre om man hade orkat grundjobba lite och kanske även använda primer? Men jag är dåligt på att grunda. Jättedålig. Tycker sånt är trist och vill bara GÖRA på en gång..
 
tog även en vända på en av mina gamla ramar med kopparfärgen. tänker mig att jag kanske kan rama in en bit tapet i den, men återkommer om den någon annan gång... 
 
innovativaintentioner:

Snyggt! vad du har pysslat :) själv vill jag göra en egen tavla med urklipp, sprayfärg, målafärg, schabloner, kanske bokstäver och annat skoj, Roligt att vara kreativ ibland. Särskilt när det blir fint. Rosa kakfatet blev bedårande söt.

Kommentera inlägget här: