bara ovan?

En arbetsdag avklarad och jag är redan trött på att jobba... och inte en helgdag så långt ögat kan nå. Huvva. :/ Hoppas det blir lättare. Är nog bara ovan...?! Vi var fem som var tillbaks från semestern idag i gamla gruppen. Det var nog ungefär lika tungt för alla. Men vi gnetade oss långsamt igenom mailboxarna på varsitt håll och gick sedan en gemensam lunchpromenad i solen i Hagaparken. Jag käkade matlåda till lunch och gnetade sen vidare (vid halvtre var jag helt slut och redo att gå hem men det var bara att knega på till fem innan jag hoppade på proppfull buss hemåt). Chefen pingade på internchattten under förmiddagen för att hälsa välkommen tillbaks och meddela att det var "a couple of things we need to touch base on". Blev dock inte av idag, så får bli en grej på to-do-listan för imorgon.. Eller så tar vi det på gruppmötet imorgon kanske. 
 
Önskar jag älskade mitt jobb och var en sån som läääääängtade tillbaks efter ledighet, men nä. Tyvärr inte. Jaja. Hur många gör det egentligen?
 
Dagens kläder; 
Har signat upp mig för en prenumeration på MåBra och septembernumret damp ner i brevlådan idag, så nu ska jag bläddra lite i den och sen ska jag kolla på GoT och ja... sen är det väl dags att sova.
 
...och sen tillbaks till jobbet...
 
 
 
ps: förlåt för gnälligt inlägg... jag är lite trött.... (och gnällig..) 
Åsa:

Ja! Önskar också jag var "full av liv" och motivation på jobbet men NÄ! Tycker mitt vik är pest och pina och blir på dåligt humör så fort jag öppnar mailen. Har kass kemi med chefen/VD'n så det blir bara fel hela tiden, vi connectar ingenstans. Och arbetsuppgifterna är så tråkiga så jag smäller av, totalt ostimulerande miljö för mig att vara i. Går endast hit för att få en (apdålig) lön.

Har noll lust med årets sommarfest som skall gå av stapeln om tre veckor i HANS HEM (i flott villaområde vid havet söder om stan - läs dyr taxi för att ens komma hem). Känns sjukt falskt att sitta där och låtsas ha trevligt och le. Är ju utanför gruppen till vardags så varför sitta där och umgås en fredagkväll/natt.

Men nog om mig. Du verkar ju iaf ha en ngt upphöjd position med helikoptervy (och bra lön), men det hjälper inte när man bara INTE HAR LUST. Kul kollegor verkar du oxå ha, trevligt att ha någon att prata med på dagarna/lunchen.

Har btw börjat prenumerera på IFORM, hoppas på inspo. Har gått upp istället för ner trots träning 6-7 dgr/vecka inkl dubbla pass. INGA kläder passar.

Svar: Trist! Arbetsdagen är ju så sjukt stor del av dagen (livet), så det är ju värdelöst när man inte trivs / blir stimulerad. Jag har som du säger åtminstone trevliga kollegor och det är väl mycket därför jag stannar trots att jag gnäller på regelbunden basis... sen har jag ju roliga arbetsuppgifter OCKSÅ inte bara tråk, men det känns inte som att det jag faktiskt kan kommer riktigt till sin rätt... Chefen är ju bra, bara lite för långt bort och lite för stressad... Vi har inte ens träffats face to face en enda gång trots att jag nu rappat till honom över ett år och han var min tidigare chefs chef länge...

- Mina kläder passar inte heller. Så himla jobbigt när alla jeans känns för små... :( (känns inte ok att gå till kontoret i mysbralla tyvärr). Du som ändå tränar på regelbunden basis har nog ändå muskler. Jag har endast fett... :(

- Måste du gå på sommarfesten? Kan du inte "få migrän" eller nåt? Eller känns det som att du kommer ännu mer ur "jobbgemenskapen" då?
Kattis

A:

Åh vad segt. Nä, längtar tillbaka efter semestern kanske inte så många gör. Jag känner dock redan att jag kommer längta tillbaka när det är dags nästa år. Skönt! (Ja, alltså, det kanske ändras förstås men känns som en bra grund)

Svar: Åh, vad skönt att det känns så! Håller tummarna för att det inte ändras! Grattis igen till nya roliga tjänsten! Vad är det du ska göra?
Kattis

Kommentera inlägget här: