min dag

Konstaterade att det var sju (!) grader ute i morse när jag steg upp. Brr. Blev ju varmare under dagen (22 grader/sol), men ändå. Lite svårt att klä sig. Vill inte frysa under promenaden till bussen men vill heller inte svettas ihjäl under lunchpromenaden. Under arbetsdagen (med chefens godkännande) lyckats beställa ett nytt headset till min deskphone (vad säger man? skrivbordstelefon? fasta telefon? avayatelefon!) på jobbet eftersom mitt gamla mystiskt gick sönder förra veckan. Inte helt lätt men jag lyckades faktiskt (efter lite support fråm M och L) submitta en order och få ett PO, så förhoppningsvis dyker det upp något om en vecka eller så. Håll tummarna för att jag beställde något som faktiskt funkar till telefonen... Lunchpromenerat 3.05 km med 7 av kollegorna (!) innan jag åt matlåda (duktiga jag som haft med mig matlåda varje dag förra veckan + idag). Försökt få grepp om den där utbildningsbudgeten som jag på något vis lyckats bli ansvarig för (budgetansvar? JAG? really?!). Fått jätteont i näsan. Inombordsfinne?! Ont gör det iaf. Konstaterat att bussarna inte börjar gå som vanligt förrän NÄSTA måndag. Suck. Men det var iallafall liiiite färre människor idag (antagligen för att folk åker pendel nu när den ääääntligen börjat gå igen). Blivit glad av solrosorna som växer lite här och var i kommunen. Hämtat ut "medducin" på apoteket. Hittat senaste numret av Amelia på köksön (P hade tagit in posten). Kollat på S7E5 av Game of Thrones. 
 
Brr; 
Jag idag: 
Matlåda (en halv sån där blomkålspizza + isbergssallad, gurka och snacksmorötter)
Solrosor!
.
Kommentera inlägget här: