so far so good

Ganska bra vecka ändå, både mat och promenadmässigt. Har slunkit ner en glass eller två och några "kakor", men bara piggelin (och såna där Jätten Vanilj "waffers") och allt faktiskt inom (viktklubb)plan. Målet vad gäller motion är m i n s t  30 aktiva minuter / 10 000 steg / 7 km per dag (8 trappor och 2200 kcal). Helst 11000 steg för jag läste någonstans att det är rekommendationen för folk mellan 40 och 50, men jag har målet satt till 10000 på klockan. Helst skulle jag ju träna också men en sak i taget... 3 dagar i rad har jag klarat målet om att röra mig minst 250 steg i timmen mellan 07:00 - 19:00. Ofta missar jag på jobbet, för även om klockan vibrerar på armen tio i hel varje timme med påminnelse så är det ju inte alltid man kan gå ifrån....(men stegen totalt har jag fått ihop iallafall).  
 
Idag hade jag tänkt att nöja mig med 10000 steg men så blev det fler idag än någon annan dag i veckan. Så kan det gå när man först är ute och promenerar på förmiddagen och sen shoppar en tränings-bh som man vill testköra. ;) (var alltså "tvungen" att sticka ut en sväng på em också). :)
 
Ja, nu är väl inte räkningen på såna här aktivitetsarmband helt hundraprocentiga, men jag tänker att den jag har ger en bra indikation på hur det går iallafall. 
Sport-bh:n jag köpte var förövrigt denna från KappAhl om det var någon som undrade...
Kommentera inlägget här: