våra dagar på mallis

Några mobilbilder från våra dagar i Port de Sóller, Mallorca (har inte orkat ladda över bilderna från systemkameran ännu, så vi börjar så här); 
 
Måndag: 
På plats på Arlanda. P dokumenterade SAS-plan.
P har numera guldkort hos SAS, så vi hängde i loungen. Drack lite öl bl a.
...och åt pasta och grönsaker. 
Jag hade packat 4 böcker, men kunde ändå inte låta bli att köpa en på pocketshop. Hade presenkort.
Vi var framme på hotellet (Aimia) vid 23-tiden som sagt. Här är utsikten från balkongen åt ena hållet. Mörkt men varmt (29 grader). 
 
Tisdag: 
Jag sov inget vidare första natten. Frös som en hund under mitt tunna lakan och orkade inte stiga upp för att dra upp AC:en förrän på morgonkvisten. Plus att mina armar alltid domnar när jag sover på hotell. Weird. Eh hallå åkerspöke. :O
Här har ni balkongutsikten igen.
Frukostbuffén var öppen 7:30 - 10:30 och vi hasade ner någongång efter nio. Sen tog vi en promenad längs strandpromenaden. Jag hade på mig platåtofflor i plast från H&M/Divided och fick B R U T A L A skavsår på ovansidan av fötterna. Har fortfarande SÅ SJUKT ont. :( Tur jag hade andra tofflor med mig också. 
Efter promenaden gick vi ner och lade oss vid poolen. 
 
Drack ett par öl. Läste bok. Slappade. Ja, ni vet. Hade det bra. 
Sen gick vi upp till rummet och vilade. Sov någon timme. Jag hade huvudvärk från hell så jag behövde ta det lugnt en stund. Jag låg på sängen. P hängde på balkongen.
Käkade middag nere vid strandpromenaden (restaurang Roma) och gick sen tillbaks till stillheten på hotellet och tog några drinkar i hotellbaren. Jag hade en aldrig tidigare använd klänning från Lindex på mig. Och andra tofflor. 
Plus fortfarande huvudvärk trots tabletter och vatten och salt (i form av chips). :/
 
Onsdag: 
På onsdagen käkade vi frukost innan nio. Frukostbuffén bjöd på lite allt möjigt och hade en snubbe på plats som vispade ihop omeletter enligt önskemål.
Sen hängde vi vid poolen ungefär HELA dagen. Jag hade läst ut den första boken kvällen innan, så jag hade med mig en ny ner.  Tyckte mycket om denna. 
Sportade aldrig tidigare använd baddräkt. Shapingmodell från H&M. Den var lite trång att ta sig i. Hrm. Dags att dra åt svångremmen..
Badade förstås. 
Och käkade lunch. Jag valde den vegetariska burgaren. Den var lite torr (ingen dressing) men smakade annars finfint (bra kryddad). P var nöjd med sin köttiga burgarvariant med. 
På eftermiddagen tog vi en stunds siesta och sen bestämde vi oss för att gå ner och testa hotellets restaurang eftersom den hade fina betyg på internetz. Vi måste ha valt HELT fel dag att prova (det är olika menyer varje dag), för vi blev båda besvikna. Här ser ni min havsabborre. Havsabborre är tydligen INTE min grej. Iallafall inte serverad så här. 
För att kompensera att jag inte blev mätt (pga inte gott) tog jag en efterrätt. Valde Crème Brulée. Inget bra val det heller... smakade bara strösocker. Suck. Aja, man kan inte lyckas med sina val varje gång... Moijiton jag tog i baren sen var iallafall micket micket god. ;) Kvällen bjöd på oväder i form av blixtar och åska (plus regn), men vi satt i en soffa ute under tak, så det var ok (trots att jag tycker det är rätt otäckt med blixtar.. om än häftigt).
 
Torsdag
På torsdagen var P bakis. Han hängde med ner till frukosten men åt ungefär en tugga av sin macka innan han var tvungen att hasta upp till rummet igen för huvudvärkstablett och iskall dusch. Jag satt kvar och avnjöt stor frulle och kaffe. 
Knäppte en bild på utsikten från hotellkorridoren när jag gick upp till rummet. Fint va? Vi hade ungefär samma utsikt från balkongen åt det hållet.
Sen gick jag en promenad själv längs strandpromenaden och letade upp en sten till min stensamling medan P vilade en stund (till). Solen gassade och svetten lackade (formligen rann faktiskt), så det var skönt när det blåste lite. 
P mötte upp mig när jag var på väg tillbaks och sen promenerade vi lite hit och dit tillsammans. Jag köpte en hatt. Gick upp till rummet en sväng för att jag skulle kunna ta en synnerligen välbehövlig dusch innan vi gick ner mot stranden igen för att prova lunchen på restaurang Randemar. Min rigatone med mozzarella och basilika smakade finfint. 
Eftermiddagen spenderades vid poolen med ny bok. Den boken var lite så där. 
På kvällen hade vi bestämt oss för att spana in solnedgången så vi planerade in middagen efter det. Anlände restaurangen (Del Porto) för varsinn pizza med utsikt strax efter 19. :) Åt. Drack en kanna sangria och spanade på folk. Spårvagnen som går längs strandpromenaden stannar precis vid restaurangen så det var lite extra liv och rörelse där. 
Avslutade återigen kvällen i hotellbaren. För att jag ville ha en sån där Mojito igen. Och för att P gillade deras GT. 
 
Fredag
På fredagen var det dags att åka hem igen, så vi var uppe rätt tidigt för att hinna med att packa och käka frulle innan det var dags att åka till flygplatsen.  Inte så många fler än vi vid frukosten. Lugnt och skönt (annars var det ju ett gäng brittiska barnfamiljer där som var lite stökiga..).  Käkade, packade det sista och checkade ut. Hann bli lite orolig för transporten till flyget eftersom chauffören var typ 20 min sen, men det ordnade sig. 
Vi hade valt att mellanlanda i Köpenhamn för att direktflyget gick så sent på em. Läste ut Flynn-boken på planet och hann börja på Toner i natten av Jojo Moyes.
Hann hänga lite & ta en macka i SAS gold loungen på Kastrup trots att flyget från Palma var försenat. 
Och det var det det. Kort men bra resa och skönt att få några dagar av riktig sol och värme, även om vi har haft det väldigt bra när vi varit hemma med. 
 
men redo att börja jobba på måndag? njaeeh...
 
Kategori: Semester Taggar: 2017, mallorca;
Åsa:

Fin tripp!! Fräscht hotell oxå, I like 👍🏻
Trist med middagen som var äcklig men topp i övrigt ju. P verkar ha festat till det oxå hehe 😄
Har oxå platåsandaler fr H&M som jag envist packar ner varje gång men som jag får sjuuuka skavsår av uppe på foten. Skräpigt! Synd på snygga skor 😕


Svar: Ja, jättenöjd med hotellet och läget och allt. :) Haha, ja, fast det krävs inte så mycket. Ett par drinkar så blir han helt sänkt. ;) Öl funkar men sprit är det värre med.
Men ja, helt värdo - har så vansinnigt ont i fötterna (eller ja, på ovansidan av dem) och såret på vänsterfoten går upp hela tiden när jag har skor på mig. :(
Kattis

Kommentera inlägget här: