filmjölksfrosting

Tänkte jag skulle "jula till" min lilla marmorlampfot, så igår slog jag till på en ny lampa när vi var på Clas Ohlson (den här). Tyvärr blev jag inte riktigt nöjd eftersom jag tyckte den lyste för starkt där den står på bänken i köket. Hade trott att de guldiga snöflingorna skulle dämpa ljuset lite mer än de gjorde (gör). Klagade lite för P som tipsade om jag borde prova att "frosta" den med filmjök (efter tips tex här, fast där var det ju gjort på fönster). Inget att förlora tänkte jag, så P testade och vet ni, det blev faktiskt över förväntan! Mycket behagligare ljus. Nu var det ju första gången vi provade så det blev inte supernoga gjort (man kan nog vara liiite mer noggrann när man duttar med svampen)  och vi körde bara ett lager - men jag är supernöjd. Måste kanske ta en bild i dagsljus också för att det ska gå att se ordentligt, men här kommer en lite halvkass mobilbild (som ändå visar de fina stjärnorna ❄)
och nej - det luktar alltså inte.... (mer än när man håller på och duttar dårå, men sen när det har torkat är det lugnt.. obs, ej att rekommendera på lampor som blir varma, led ska det va'!)
Kommentera inlägget här: