servetter & snurror

Jamen se så fint de passar ihop, kuddarna - denna som jag köpte igår och kudden (kuddfodralet) jag hade sedan tidigare. Bytte dessutom det röda kuddöverdraget med chiffongblommor till det med rosa blommor. Passar som bättre färgmässigt (och återigen, jag är plötsligt vansinnigt trött på allt som hör rött och julen till). 
- och ja, där på tv-bänken står ljuset också. Just nu tillsammans med två av mina oljelampor. Är förresten väldigt nöjd med nytillskottet där också; den lilla oljelampan från Tell Me More. Beställde två strax innan jul, en att ha själv och en att ge bort i secret-santa klapp till systerdotter J som jag fått på min lott att handla till (hon fick en flarra lampolja och en tratt i paketet också). 
På Cervera köpte jag ett gång nya glasunderlägg, kanske inte så mycket för att vi behövde såna utan mer för att jag längtar efter förändring. I bild också de nya linneservetterna från H&M Home plus ett fyrpack servetttringar (också från Cervera).. Har man nu tygservetter så vill man (läs jag) ju ha åtminstone några servettringar, även om det är minst lika fint att bara knyta ett fint snöre eller band runt. 
Och så slutligen då, från Granit, två vita tygservetter i linne (för att det var rea). Hittar inte de vita online men här finns de i svart. Och så slutligen då, två honungssnurror i trä. För såna hade vi inte heller sedan innan. 
Just det ja, glömde nästan - köpte två tallriksunderlägg (bordstabletter) också, till köksön. Det är det marmorerade ni ser under servetterna på sista bilden. Från Åhlens. 
 
Kommentera inlägget här: