bildregn

(från kryssningen)
 
3-rätters, jag åt veganvarianten (mest för att slippa renskavsmoussen som ingick i förrätten annars);
Långgrillad zucchini i rökmarinerad rostad vitlök, vit böncrème grovkornig senap, picklad rödlök, rostat vallmofrö
Varmrätt: Frasig kikärtspani med dill och spiskummin Cote d’Or-sås och Pommes Pavé, krämig bracciasallad
Efterrätt; chokladcrème, cashewnötter, torkad hallonpuré, halloncrisp
Sett i backspegeln skulle jag nog ändå valt fisken (pocherad rödtunga vitvinssås, svartkålscrème, löjrom,
friterad mandelpotatis, svartkålschips) från den vanliga 3-rätters menyn och helt enkelt struntat i att äta förrätten... Detta var okej men inget jag skulle välja igen (jag är inte jätteförjust i helt vaganskt.. det räcker bra med halvvegetariskt).
 
P's tallrikar såg ut så här;
Rökt rensteksmousse rosmarin- och enbärssyrad lök, färsk pepparrot, lättsockrade lingon, kavringssmulor
Oxfilé, örtagårdskräm, rödvinssky, rostad potatis, schalottenlök, persilja
Crème Caramel
 
Jag var inte jättehungrig till frukost, så det jag åt (detta) var ju inte värt 110:-  på något vis... men jag gillar ändå bufféupplägget (och att jag hade kunnat äta mer... ).
Fika (mer danskt haha! - ni fattar om ni läser förra inlägget tror jag)
...och lunch; Birkas veganburgare dijonnaise, mixsallad, saltgurka, karamelliserad rödlök, sötpotatispommes (+ lökringar)
(nä jag räknade inte kalorier denna kryssning... fast det gör jag ju inte annars heller... ;))
 
Vy från hyttfönster (och lite annat)
Kommentera inlägget här: