fest

Gårdagens aktivitet bestod i att efter avslutat arbete (och för P's del även avslutad tupplur på soffan eftersom han var trött efter att ha dragit till jobbet redan vid halvsextiden på morgonen) snygga till sig (oss) lite, leta fram en presetpåse ur gömmorna, packa ner en flarra whiskey i densamma och sedan och promenera bort till andra sidan järnvägsspåret, hem till P's kompis PB som hade öppet hus eftersom han igår fyllde 50 år. Massor med folk som jag inte kände (P kände ju några fler, han har ju bla varit ute och seglat med ett gäng av dem som var där) och några jag kände igen sedan vi var där på en annan fest en gång när PBs fru fyllde år för någon sommar sedan (bland annat PBs pappa som tillika kände igen mig; "det var du som hade klänning"* haha!). Stannande ändå och socialicerade fram till 23-tiden tills jag blev akut jättetrött, ursäktade mig (gratulerade igen) och gick hem. P stannade ytterligare ett par timmar innan han skramlade in i hallen och väckte mig som hade somnat på soffan framför andra avnittet av Riverdale (jag kollade om hela idag). 
 
En bild tog jag under kvällen, men den är ju inte fyskam (haha); det var den här på världens godaste ostpinnar och lite prosecco i vanligt vinglas; :)
Hade lite ont i vänsterbenet efter torsdagens överdrivna promenerande men lyckades ändå komma upp i min gräns 8000 steg även under fredage (tack vare promenaderna till och från festen). Bra så. 
 
* ska man vara petnoga hade jag faktiskt blus och kjol den gången och kände mig möjligen en smula överklädd men det sa jag inte.. :)
 
EDIT: Så här såg jag ut. Inte jätteuppklädd direkt och ändå kände jag mig alltså överklädd den gången, heh. 
Kategori: Livet Taggar: fest
Kommentera inlägget här: