ok dag

Happy Valentines day! Idag har jag jobbat hemifrån (för att alla andra i gamla gruppen satt hemma och jag ville inte vara på kontoret "själv"), skurat golvet och käkat smultronhjärtan i bilen / biltvätten med P. Rätt ok dag ändå. ;)
 
Jag har även (efter att jag skurat) köpt en ny vileda-mopp och skurhink på ICA (för att de gamla var helt slut / värdo). Eller nej, fel av mig, det var inte JAG som köpte dem, P betalade ju faktiskt. Har även - tidigare idag - lunchat med P som helt överraskande kom hem och hämtade mig vid halv-tolvtiden (jag var klädd i mysbralla och hade inte kammat håret / tvättat fejset, så blev lite panik). Käkade pasta - och portionen var så sjukt stor så när jag hade ätit klart och var redo att rulla ut genom dörren såg det ut som att jag bara krafsat lite på toppen. Åkte med P till hans jobb och gick därifrån för att motionera bort åtminstone en promille av ostfnaset som låg ovan på den gräddiga vegopastan. 
Andra guldkanter på dagen; jag fick guldbonus från H&M idag (fick lika mycket som förra året, så jag har alltså - [tyvärr] inte handlat mindre), hittade dessutom nya nummer av både Amelia och Elle i brevlådan - och chefen skickade över besked om STI (short term incentive) - dvs bonus och  BPI (base pay increase). Som tidigare annonserat av ledningen så blev det inte så mycket denna gång (heller), men lite är ju (som vanligt) bättre än inget. :) Tidigare när jag haft chefer i Sverige så har vi  alltid gått igenom summorna med närmsta chefen, men nu (när jag rappar till boss som sitter i UK) fick jag bara mailbesked. Kanske pratar vi om det på torsdag på vårt 1-2-1, vi får se. Hur som helst så är ju beloppen satta, så det ändrar ju inget om vi pratar om det. Löneöket på dryga tusenlappen kickar in från april. Bonusen hoppas jag kommer på nästa lön. 
och just det ja - jag har fått förfrågaom om att agera bröllpsfotograf i slutet av maj. eller det är en "paket-förfrågan" till mig och P. vi har inte tackat ja än (det är ju ändå lite läskigt att dokumentera den eventuellt bästa dagen i någons liv (när man är glad amatör)...
Kategori: Livet Taggar: bonus, valentine;
Åsa:

OMG! Får du alltid tusenlappar i ökning?! Herregud, vilket företag!!

Mvh
12 papp mindre än förr

Svar: Mja, inte lappAR, men någonstans runt en brukar det bli per år. Ibland lite mindre, ibland lite mer (typ nånhundralapp över eller under). Enligt min gamla chef ligger jag fortfarande efter i lönesättningen (blev så eftersom jag var konsult från Proffice från början - waaaaayback - halkade liksom efter då) så hon hade trott (och sagt till min nuvarande chef) att jag borde få mer, men icke.. (men det är inte så att jag går omkring och är missnöjd - bara att mer ju är bättre ;))
Kattis

Kommentera inlägget här: