en onsdag i ett liv

  • Toksnöade hela kvällen och natten. Snöade fortfarande i morse (soptunnorna som P ställde ut vid vägen igår var typ helt översnöade...)
  • Jag tog sovmorgon (igen) och jobbade hemifrån. Orkade inte eventuellt busskaos.
  • Lyckades göra klart den där PM-kursen fick 99% av 100 på testet. Nöjde mig med det. Gränsen är 80%. 
  • Pratade med kollega Z i Prag. Hon hade varit på mc-knuttefest på nyår. Jobbade tillsammans med en sida på ett av våra "collaboration tools". 
  • Ägnade lunchen åt att skotta. Typ 60 min. Pust.
  • Gjorde en halvhjärtad insats på grannens uppfart också, men orkade inte riktigt. Lämnade det åt P.
  • Käkade lunch (havregrynsgröt och ett par knäckemackor) framför datorn. 
  • Knåpade med admin-grejer
  • Z pingade igen och bad om hjälp med ett nytt nyhetsbrev som hon blivit ombedd att fixa. Gjorde en första draft (för att jag älskar att göra sånt)
  • NW (chefen) pingade och önskade gott nytt år och meddelade att han är "knee-deep in cost spread-sheets".  Låter sådär faktiskt. Men han hade haft en bra ledighet iallafall och hade faktiskt varit ledig så det var ju bra (cheferna har ju en tendens att jobba fast de är lediga annars)
  • Jobbade över för att kompensera för den lite längre skottarlunchen.
  • P åkte och hämtade pizza efter jobbet så jag är jättemätt. 
  • Active minutes: 78 (sedärja) / Step count: 10631. 
Kategori: Livet Taggar: snö, vinter;
Åsa:

Bra att du stannade hemma! Halvdag imorgon? Isf kan du ju vara hemma då med :)

Svar: Vi har ju inte halvdagar längre och jag vill inte "slösa" en (eller ens en halv) av mina bonusdagar så tidigt på året, så jag kör heldag - men hemifrån. Orka åka in för EN dag. ;)
Kattis

Åsa:

Nej för sjutton! Stanna hemma, ingen idé att uppenbara sig på kontoret imorgon när du har allt hemma 👍🏻

Svar: Precis!
Kattis

Kommentera inlägget här: