förändring och inget internet (men riesling)

En lite stökig dag på jobbet igår iom att fd chefen (G) var tvungen att informera sitt team att det blir mer förändringar för dem än väntat - trots allt. Vi trodde de var safe; att det skulle räcka med att splitas från teamet i CZ, men nej, Stockholmsgruppen kommer att delas upp mellan två chefer. G behåller 4 (plus en i UK & två i Tjeckien) och de övriga 5 (och, gissar jag hon som är mammaledig och kommer tillbaks i maj plus några till i andra länder) flyttas in under en UK-boss (inte samma som jag har). Inte helt oväntat var de som kommer få ny chef lite extra oroliga för hur det kommer att bli (men de andra, ink gamla chefen vet ju inte heller). Jaja, det blir säkert bra. Var ingen som behövde sluta iallafall, så det är ju alltid nåt. 

Idag har jag jobbat hemma. UK-bossen har legat däckad i flunsan i några dagar, men var tillbaks "på kontoret" idag (fast han jobbade hemifrån han med). Han pingade på Jabber (chatten) på em och bad om hjälp men jag fick inget svar sen när jag hade skickat hur han skulle göra, så vet inte om det löste sig. Får kolla på måndag...(jag har introducerat ett (för honom) nytt semesteransökningsverktyg som vi använde i min gamla grupp och han visste inte hur man godkänner förfrågningar....önskar ju att han ska godkänna min.. så vore ju toppen om han fick ordning på hur man gör ;))

På lunchen tog jag en promenad och sen köpte jag tulpaner på torget innan jag gick hem igen. Vi har inget internetz (gick ner nu sen-em i delar av Stockholmsområdet) så får se vad vi hittar på. Just nu kör vi på back-up via P's telefon, men så kan man ju inte se på TV tex, så det blir kanske inget På Spåret ikväll och ej heller något Netflixande.. Typiskt. :( Beräknad klartid enligt AllTeles sida 22:00 (det är Zitius som har problem tydligen). Så himla många kockar inblandade...  

jag har pepparchips och riesling så jag klarar mig nog... ;)  P poppar gamla mp3-or så inte spotify ska suga musten ur telefonuppkopplingen. basic element in da house. untz untz.

 

Åsa:

Basic Element! Jo jag tackar! Touch you right now är en Åsa-favvo! :))

Åh, Jabber. En annan gammal goding från förr!

Kommentera inlägget här: