hello lördag

Gillade första avsnittet av Riverdale igår. Synd att det inte finns fler avsnitt än. Blev sugen på att kolla på något "weird", så började om med Hemlock Grove som jag började se för något år sedan men sen slutade kolla på av oklar anledning (antagligen fanns det för många andra bra serier som konkurrerade om tiden..). Får se om jag kommer längre denna gång, orkade ungefär ett och ett halvt avsnitt igår innan ögonlocken blev tunga och jag stängde av och försökte se The Social Network på tv istället. Gick dåligt. Sov i soffan tills P kom hem vid 23 någongånt (och sen sov vi båda i soffan...). P berättade (innan vi somnade) att hans (vår) kompis N ska åka till Nya Zeeland på jobbresa snart. Wow! Det är annat än Ostrava det (som jag  iofs heller inte varit i på jättelänge..). 
 
Idag planerar jag att ta mig bort till Plantagen på ett eller annat vis för att handla en större kruka till min monstera och kanske inhalndla en sån växt till, om de nu har såna hemma i min lokala växtbutik. Kanske en kaktus eller någon form av blommande blomma vore trevligt också.
Annars har det inte hänt så mycket mer än att vi druckit kaffe och jag käkat frukost i sofffan till damernas störtlopp från Cortina d'Ampezzo. Eller jo, jag har bläddrat i Må Bra också. 
Kommentera inlägget här: