nya ögonbryn & sushimiddag

Jag hann inte messa M igår, för hon messade mig först och när jag ringde upp sen bestämde vi oss för att igår var en bra dag att ta sig in till Rörstrandsgatan för sushi-middag. Mmm.. sushi på Raw....
 
Jag passade på att färga ögonbrynen och måla naglarna innan det var dags att promenera mot pendeln. Brukar använda RefectoCils ljusbruna färg men denna gång hade jag beställt både ljusbrun och grafitgrå så att jag skulle kunna blanda till en färg som kanske passar ännu lite bättre (enligt rekommendationen på Skincitys sida). Brukar ha på färgen minst 30 min och så också denna gång, men det brukar ändå inte bli särskilt markant förändring på mig. Inbillar mig dock att det blev bättre än vanligt denna gång. ;) (oklart om det verkligen är så dock... syns ju inte direkt jättemycket ändå. men jag vågar inte använda så mycket mörkare färg iom att jag är så himla ljus).
 
Hur som helst - middagen. Vi gjorde som vanligt och började med Eda Mame och varsitt glas torr Riesling och sen slog vi till på varsinn Raw-Sushi(12-bitars)tallrik (dvs 5 friterade makerullar med spicy tuna,4 laxnigiri och 3 friterade rödräkor). Har sagt det förut, men jag säger det igen: löjligt gott. Mums! Menyn hittar ni här.
När våra två timmars sittning var till ända bestämde vi oss för att gå annanstans och ta ett glas till. Hamnade på mysiga Grappa där vi varit på ett par team-middagar några gånger förut (flera år sedan sist nu, men ändå). Tog varsitt glas Prosecco  vid fönstret vid baren innan vi bröt upp vid halvtio-tiden och promenerade tillbaks till pendeln i kylan (rackarns vad kallt det var igårkväll igen... inte såå många minusgrader, men ändå på något vis iskallt). 
promenaden hem ägnade jag åt att prata jeans med innovativa intentioner-M. :)
innovativaintentioner:

Åh mysigt med lite tjejsnack, god mat och vin på en mysig krog.

hahaha du är jeansexperten :)

Svar: Jättemysigt och trevligt!
Kattis

Sofia:

Fy fasen vad trevligt! Dit ska jag gå å det snaraste, nu har jag ju äntligen börjat jobba och kan börja leva life lite (hej då CSN). Sushi och bubbel måste ju ändå vara nåt av det bästa som finns.

Svar: Väldigt trevligt, så tycker det låter som en bra plan! :)
Kattis

Kommentera inlägget här: