ännu mera fredag

Ännu en skön semesterdag. P steg upp vid åtta, jag låg kvar i sängen till nio-tiden ungefär. Drack kaffe. Hängde på altanen, läste bok. Käkade yoghurt med bla jordgubbar från trädgården. Fotograferade/regigerade lite (men hittade inga spännande motiv). Var i väg en sväng till Biltema (haha, jag vet) och bolaget. Läste lite mer i min bok. Fredagsfikade kladdkakan jag bakade igår (smakade micket micket bra ;)), sov en stund på soffan (en timme och 26 minuter säger fitbit, ojdå) - och när jag vaknade hade jag ä n t l i g e n  lite energi till att sticka ut på den där promenaden jag tänkt ta i typ två veckor.. :O Tänkte mig en liten sväng i skogen, typ 30-40 minuter, men det blev en lite dryg timme - och jag kom upp i dagens 10000 steg. Bra så. Efter det har jag bara slappat, duschat, lagt i hårinpackning (som sitter i än) och ätit middag (vårrullar idag igen pga så himla gott).
P grejar med något där ute på altanen. Själv ska jag läsa ut boken ni skymptar i en av bilderna ovan och kanske spana in ett avsnitt eller två av Van Helsing som jag börjat kolla på i brist på annat. Har ni några andra bättre Netflix / HBO Nordic tips så emottages dessa tacksamt! Netflix tipsade just (fick avisering i mobilen) om Ozark men den lockar inte riktigt..
 
Kommentera inlägget här: