fortsättningen

(del 1 i berättelsen om vår utflykt till uppsala hittar ni här)
 
Strax efter 17 promenerade vi upp mot stan och tapasrestaurangen Iberico där MB hade bokat bord. Vi kom dit ungefär samtidigt som MB och N, som hade cyklat (de bor tydligen ca 12 minuters cykeltur från stan (Uppsala)). Valde att sitta på uteserveringen pga sommar. :) Beställde in mat och dryck och uppdaterade oss om vad som hänt sedan sist (var ju ett tag sedan vi sågs som sagt). 
 
Vi valde 3 tapasrätter var och mina val föll på Pan Con Tomate (rostat bröd med färsk tomat och olivolja), Patatas Bravas (friterad potatis med tomatsås och aioli), Gambas Al Ajillo (flamberad scampi frästa i vitlök och chili).  Var rätt nöjd med mina val. :) (potatis och bröd, what's not to like, eh). P satsade på samma potatisar fast med Chistorras (kryddig spansk korv) och Pincho de Pollo (grillat kycklingspett). Även han nöjd. Eller ja, vi var alla nöjda, bra val av restaurang (de andra hade inte varit där tidigare heller). 
 
Mmm, potatis...
Var ganska mätt efter maten, men när MB och N ville beställa in efterrätt var jag inte sen att haka på. ;) P stod över (han är ju ingen efterrättsmänniska, han gillar mest bara varmrätt) - men han fick dricka upp min öl så han var rätt nöjd ändå (plus att han fick smaka på min dessert så klart). Jag valde Tarta de Chocolate (chokladfondant). Den kan jag varmt rekommendera! Mums!
Efter avslutad middag bestämde vi oss för att promenera av oss maten lite, så vi begav oss upp mot Botaniska Trädgården för att kika på konstiga (och inte så konstiga) blommor och växter.
Sen strosade vi ner mot stan igen. Traskade förbi svandammen och flustret, längst med fyrisån och tillbaks mot restaurangen där MB och N hämtade upp sina cyklar. Bestämde oss för att gå tillbaks till vårt hotell (Radisson Blu) för att ta en drink eller två. Började på uteserveringen, men flyttade in när det var dags för påfyllning eftersom det hunnit bli lite väl kyligt. 
...och någongång efter 23 när MB var lite fnissig (pga ovan vid alkoholintag) bröt vi upp. M och N cyklade hemåt och jag och P tog hissen upp till plan 6 där vi kraschade i säng efter en trevlig eftermiddag och kväll. :)
Kommentera inlägget här: