kaffe, korsord och fin bok

Bättre väder idag än igår, så jag kunde inta dagens frukost & andra koppen kaffe på altanen (den första koppen blev jag serverad på sängen). Då hade P redan baxat from målarpytsar, täckpapper, stege och penslar för att bättringsmåla fasaden där han tagit bort förra ägarnas gamla kabel till parabolen (som de tog med sig när de flyttade -  vilket så klart var helt ok, vi har box). Kabeln (och parabolen) satt på plats när de som ägde huset före oss målade om fasaden från grön till gul, så ja, det behövde målas där båda suttit. Plus bättringsmålas lite på andra ställen med. 
Medan P pysslade med målning och annat fix promenerade jag till centrum för att se om det möjligen fanns ett sånt här linne i svart kvar i min lokala Lindex-butik. Döm om min förvåning (och lycka) när det fanns ETT linne kvar, i min storlek. Sweeeeet. Köpte nämligen dessa byxor (i svart) för någon vecka sedan och tänkte idag att jag ångrade att jag inte köpte linnet också.. Hade gärna haft båda i rosa också, men var för långsam vid rea-starten. Jaja, man kan inte få allt. Det sista svarta linnet knep jag iallafall. Sen strosade jag omkring i de andra butikerna och provade lite grejer utan att köpa något. Förutom på Coop. Där handlade jag lite. 
 
Såg ut så är i toms, jeansshorts, linne och... fladder..ööh.. kimono? Eller vad kallar man det? (ni ser den i helhet på de första bilderna i detta inlägg)
Sen hängde vi i solstolarna på altanen tills det blev mulet. Jag läste boken som jag fick med när jag köpte Femina igår (Linda Olssons - En syster i mitt hus). När det mulnade på gick jag in och käkade ost & kex och löste korsord. När jag var klar kom solen fram igen, så då gick vi ut igen. :) Jag läste ut boken. I det närmaste sträckläste den. Den var bra. Fin. Och lite sorglig, men ändå.. fin.
Nu är vi inne. Jag gick in när det blev mulet igen. Fast då var solen ändå på väg ner och bort från vår altan, så det var ok. 
 
Ang. Femina förresten (tidningen) så tycker jag att den känns som en blandning av Amelia och Elle (kanske lite Elle Decoration också). Jag har inte läst allt i den ännu, men jag gillar den. Kan absolut tänka mig att köpa den fler gånger
Kommentera inlägget här: