lördag på altanen

Vaknade på soffan strax före sex imorse. Båda två. P valde att stiga upp och dricka kaffe. Jag gick upp och lade mig och sov några timmar till. Vid 10-tiden pallrade jag mig upp ur sängen / ner till köket och satte på nytt kaffe som intogs ute i solen på altanen. P drog iväg och hjälpte sin brorsa med en grej. Jag stannade hemma och städade lite. Sprayade några fler klädnypor rosa (och några kopparfärgade också). Provade att skruva fast för tunga hjul på en tunn bräda. Gick dåligt, gav upp projektet. P kom hem och började gräva runt friggan; klippte bort gräs och grejer som försökte växa in, rensade bort musbo och ja, grävde. Jag planterade växter i en zinkbalja på altanen. Sen låg jag mest och läste. Fixade melonsmoothie. Duschade och lade i hårinpackning som fick sitta i nästan en timme.
 
P's kompis kom förbi på sin moppe (eller vad det är) och drack en halv öl och pratade strunt en stund. Jag drack lite riesling. Hängde omväxlande i loungesoffan / på en av solsängarna med bok i näven. Sen messade M och frågade om jag hade tid att prata. Det hade jag ju. Så vi pratade, i en och en halv timme (!). Hon hade mycket på hjärtat. Och vi har ju inte pratat på en vecka. Tur jag hade headset, annars hade nog mitt öra (huvud) brunnit upp. Funtsade på att gå ut och käka. Struntade i det pga 1) P orkade inte duscha 2) jag orkade inte byta om 3) vi hade ju mat hemma. P grillade middag; kyckling och halloumi som vi åt till pastasalladsresterna från igår (och jag lade till halloumi och keso också, precis som igår). Syrran messade och frågade om vi vill komma ut till dem på landet nästa vecka. Jatack det vill vi (ååååh, bastu!!!). Åker nog dit nästa lördag. Vi får stanna till torsdagen för då ska de visst åka hemåt en sväng hämta gästande finnar som ska vara där från fredagen (vi stannar nog en eller två nätter kanske tror jag). :) Efter maten fick jag feeling och bakade segknapriga chokladsnittar.  De blev goda. Har nu valt ut bok nummer fyra för denna semester (blev den här). Årets bok nr 10. Ja, det har gått trögt hittills i år. Jaja. Frågan är om jag ska ge mig i kast med den genast eller om jag ska se de sista avsnitten av The Handmaid's Tale....
svåra beslut. ;) och - eventuellt åt jag liiiite för många kakor för jag är brutalt mätt just nu....
Anna:

Inte varit ett bra läsår här heller, 13 st än så länge och bara fyra på semestern. Har iofs en vecka kvar så jag kanske hinner läsa en till.

Svar: En till hinner du (om den är bra) :)
Kattis

Kommentera inlägget här: