lördag / semester

Kaffe i sängen, frukost på altanen, promenad till IKEA; någa ljusslingor och lite ben. Bauhaus. Clas Ohlson, Ö&B, Willys. Bauhaus igen. P körde igång sitt projekt, fixa till altandörren medelst mdf-skiva. Jag började på mitt; sätta aluminiumben på tv-möbeln (+ försöka fixa til sladdhärvan bakom och passa på att röja undan gamla grejer ur skåpen i möbleln). Grillmiddag; sojakorv, halloumi, bea och ugnsbakade potatisskivor för min del. P valde fläskkotlett istf korv/halloumi. Sista avsnittet av säsong 2 av The 100. Bädda rent och dammsuga på övervåningen. Nu är jag lite trött. Men bra första semesterdag! (även om det eg. ff "bara" är helg och semestern ännu inte börjat). 
Tv-möbeln före; 
rensade ut alla mina gamla dvd-filmer + dvd-spelaren (har inte använt något av dem på flera år).  det tar 30 minuter att gå till ikea. det var otippat lugnt där. första vändan på bauhaus köpte vi grundfärg, vit färg + pensel samt spanade på mdf-skiva. andra vändan köpte vi mdf-skivan och isolering. 
Kommentera inlägget här: